آماده آپدیت باشید؛ گوگل درایو تا پایان سال تعطیل خواهد شد

عمر نسخه اپلیکیشن دسکتاپ گوگل درایو به دنیا نیست و گوگل اعلام کرده است که گوگل درایو را تا پایان سال تعطیل خواهد کرد.

0

وظیفه مدیریت فایل‌ها در سرویس حافظه ابری گوگل درایو بر عهده نرم‌افزار Google Drive است. این نرم‌افزار فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف در حافظه ابری گوگل سینک می‌کند.

در این بین باخبر شدیم عمر نسخه دسکتاپ نرم‌افزار گوگل درایو به دنیا نیست و گوگل قصد دارد نرم‌افزار گوگل درایو را با  نرم‌افزار Backup and Sync جایگزین کند.

گوگل به تازگی از این برنامه خود خبر داده است و مدعی شد که پشتیبانی گوگل از نرم‌افزار گوگل درایو رسما در تاریخ 20 آذر ماه امسال قطع خواهد شد و سرانجام اسفندماه کاملاً تعطیل خواهد شد.

به لطف نرم‌افزار   Backup and Sync، کاربران قادر هستند فایل‌های مستقر در پوشه Documents را به همراه تصاویر در قسمت Google Photos سینک کنند.

نگه‌داشتن فایل‌ها در حافظه‌های ابری روز‌به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌‌کند، سرویس‌هایی نظیر وان‌درایو مایکروسافت،  Backup and Sync گوگل، دراپ‌باکس و آی‌کلاد اپل به کاربران اجازه می‌دهند تا از گوشی همراه یا کامپیوتر خود به عنوان ابزاری برای اجرا و ویرایش مستندات، فیلم‌ها، تصاویر و سایر فایل‌ها استفاده کنند اما دیگر کاربر نیازی به ذخیره فایل‌های خود در کامپیوتر و گوشی همراه ندارد.

این امر باعث می‌شود در صورت خرابی کامپیوتر یا گوشی همراه، جای فایل‌های مهم کاربر در فضاهای رایانش ابری محفوظ باشد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر از سرویس گوگل درایو استفاده می‌کنید قبل از اینکه رسما با عدم پشتیبانی گوگل از نرم‌افزار گوگل درایو روبرو شوید، نرم‌افزار  Backup and Sync گوگل را جایگزین کنید.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.