با کشف باگ‌های امنیتی گوشی‌های سامسونگ 200 هزار دلار پاداش بگیرید!

سامسونگ برای کشف باگ‌های امنیتی گوشی‌های خود دست به جیب شده است و برای تشخیص باگ‌های امنیتی در گوشی‌های گلکسی تا میزان 200 هزار دلار پاداش می‌دهد.

0

سامسونگ به فکر حفظ هرچه بیشتر امنیت گوشی‌های گلکسی خود است و به همین دلیل به افرادی که بتوانند باگ‌های فهرستی از گوشی‌های گلکسی‌ سامسونگ را پیدا کنند جایزه می‌دهد.

در فهرستی که از جانب سامسونگ منتشر شده است تعداد 38 گوشی گلکسی سامسونگ به چشم می‌خورد، در این فهرست گوشی‌های سامسونگ را که هنوز آپدیت‌های امنیتی اندروید را دریافت می‌کنند، شاهد هستیم. گلکسی‌های اس، گلکسی‌های نوت، گلکسی‌های A, گلکسی‌های J و سری تبلت‌های گلکسی‌ تب سامسونگ را می‌توان از دستگاه‌هایی دانست که مشمول طرح جایزه سامسونگ می‌شوند.

از طرف دیگر سامسونگ مدعی شده است به افرادی که در دستیار صوتی بیکسبی، سرویس‌های Samsung Pay، Samsung Account, Samsung Pass و سایر سرویس‌های سامسونگ نیز بتوانند باگ‌های امنیتی را پیدا کنند جایزه خواهد داد.

کمترین جایزه‌ای که سامسونگ برای کشف باگ‌های امنیتی در گوشی‌های گلکسی خود پرداخت می‌کند حدود 200 دلار است و میزان ارزش این جایزه نیز نسبت به شدت باگ امنیتی کشف شده و همچنین اثبات آن بستگی دارد.

حدود دو سال پیش برای اولین بار شاهد پرداخت جایزه از جانب بزرگان فناوری به افرادی که باگ‌های امنیتی را کشف می‌کردند بودیم. در همین زمینه مایکروسافت نیز پیش از این پاداش 250 هزار دلاری را برای افرادی که بتوانند باگ‌های امنیتی ویندوز 10 را پیدا کنند مشخص کرده بود.

فیس‌بوک،‌ گوگل و اپل هم هر کدام به شیوه خود به افرادی که باگ‌های نرم‌افزاری را کشف می‌کنند پاداش می‌دهند. جالب است بدانید در همین زمینه چندی پیش فردی توانست با تشخیص باگ امنیتی در مرورگرها مبلغ گزاف 225 هزار دلار جایزه دریافت کند.

این شیوه باعث می‌شود هکرها به جای اینکه به دنبال راه‌های غیرقانونی برای کسب درآمد باشند با در جریان گذاشتن شرکت‌ها در خصوص باگ‌های نرم‌افزاری به درآمدی مجاز و چشم‌گیر دست پیدا کنند.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.