مهمترین اخبار دنیای بازی؛ هفته سوم و چهارم شهریورماه

در هفته گذشته بازی‌های پر سر و صدای بسیاری از جمله PES 2018 و البته Destiny 2 منتشر شد که نوید یک پایان خوب برای تابستان امسال گیمرها را می‌دهد. اخبار متنوعی هم از استودیوهای بازی‌سازی سراسر دنیا داشتیم که به نوبه خود خوب عمل کرده‌اند. با فارنت همراه باشید…

0

اخبار مهم

سیستم مورد نیاز بازی توتال وار: وارهمر 2

اگر از طرفداران بازی‌های استراتژیک باشید، قطعا آشنایی کاملی با سری توتال وار دارید. در چند سال اخیر فعالیت بازی‌های توتال وار بیشتر از حد انتظار بوده و این بازی تقریبا به یک سری سالیانه تبدیل شده است. گرافیک بازی در بین تمامی بازی‌های استراتژیک همیشه یکی از برترین‌ها بوده و نسخه بعدی آن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بازی Total War: Warhammer 2 در اوایل ماه آینده منتشر می‌شود به همین دلیل استودیو کرییتیو اسمبلی سیستم لازم برای احرای بازی را ارائه کرده است:

حداقل سیستم مورد نیاز:

سیستم عامل: Windows 7 64 Bit
پردازنده: Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz
حافظه رم: 4 GB/5 GB
حافظه مورد نیاز ذخیره‌سازی: 60 GB
کارت گرافیک: Nvidia GTX 460 1GB/AMD Radeon HD 5770 1 GB/Intel HD4000 at 720p

برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر و سیستم پیشنهادی بازی توتال وار: وارهمر 2 به اینجا مراجعه فرمایید.

جدول فروش هفتگی بریتانیا

بازی “ماریو + رابیدز: جنگ قلمرو” که در نمایشگاه E3 2017 توسط یوبی‌سافت معرفی شد، به تازگی منتشر شده است اما با وجود فروش بسیار عالی باز هم نتوانست حریف نسخه جدید بازی آنچارتد شود و آن را از صدر جدول فروش بریتانیا پایین بکشد.

در ادامه بخشی از این جدول را مشاهده می‌فرمایید:

  1. Uncharted: The Lost Legacy
  2. Mario + Rabbids: Kingdom Battle
  3. F1 2017
  4. Grand Theft Auto V
  5. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

بازی GTA V که به قسمتی جدا نشدنی از 5 بازی پرفروش این جدول تبدیل شده است و کراش هم تا قبل از انتشار آنچارتد: میراث گمشده، در صدر جدول قرار داشت. جهت مشاهده سایر بازی‌های جدول فروش هفتگی بریتانیا به این لینک بروید.

آماری بی‌سابقه از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران

صنعت بازی‌های رایانه‌ای روز به روز در حال گسترش در ایران است و نوید آینده‌ای روشن در این زمینه می‌دهد. این قضیه را حتی در شرکت انبوه گیمرها در لیگ بازی‌های رایانه‌ای هم می‌توان مشاهده کرد. در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای کشور حدود 7 هزار شرکت‌کننده به رقابت پرداختند که در نوع خود بی‌سابقه است. حوزه‌های رقابت شامل بازی‌های فیفا 17، PES 2017، کانتر استرایک گلوبال آفنسیو و دو بازی موبایل کلش رویال و کویز آف کینگز بود و در این میان بانوان هم استقبال خوبی از فرصت به دست آمده کردند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر از آمار سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران کلیک کنید.

همچنین در پایان مسابقات مربوط به بازی PES 2018، وزیر ارتباطات شخصا جایزه نفر برتر را به وی تقدیم کرد و صحبت‌هایی هم در این میان انجام داد. آذری‌جهرمی عنوان کرد که دادن وام به بازی‌سازان بر عهده وزارت ارتباطات نیست اما بسیار امیدوارند که در آینده نیز همانند گذشته وام‌های گسترده در اختیار بازی‌سازان قرار گیرد تا شاهد رقابتی جذاب در بین بازی‌سازان داخلی برای خلق عناوین با کیفیت بالا باشیم. برای اطلاع از جزئیات سخنان وزیر ارتباطات در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران به این مطلب مراجعه نمایید.

جادو در بازی خدای جنگ

از هفته‌ها پیش هر چند مدت یک بار افرادی از تیم سازنده بازی خدای جنگ بعدی، اطلاعاتی مربوط به این عنوان را فاش کرده‌اند تا همچنان گیمرها را تشنه بازی نگه دارند. هر چند که عنوانی مانند خدای جنگ بدون این اطلاعات هم تمامی طرفداران بازی‌های ویدیویی را در انتظار نگه می‌دارد. کوری بارلاگ در صحبت‌هایی دیگر راجع به این بازی می‌گوید که در بازی هر منطقه زبان مخصوص به خود را دارد اما زبان پایه بازی فوتارک است و ترجمه برخی کتیبه‌ها هم به پیدا شدن مراحل مخفی بازی می‌انجامد. خدایان نورس قرار است متفاوت از خدایان یونان باشند و با چالشی به مراتب مشکل‌تر در مبارزه با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. برای چشیدن مزه دست پخت سازندگان بازی خدای جنگ باید تا اوایل سال 2018 صبر کنیم.

پایان‌های متفاوت بازی اساسین کرید اوریجینز

در جدیدترین شماره مجله پلی، گفتگویی با شرکت یوبی‌سافت انجام شده که به سطح هوش مصنوعی داخل بازی پرداخته شده است. اشرف اسماعیل، کارگردان بازی، در مورد NPCهای داخل بازی که همان حیوانات و انسان‌های غیرقابل کنترل را شامل می‌شود، عنوان کرد که در بازی هر NPC زندگی مربوط به خودش را دارد و همانند گذشته شاهد خلال در کار آن‌ها نخواهیم بود. این افراد به موفقیت و شکست‌های شما واکنش نشان می‌دهند اما در تصمیمات‌تان دخالت نخواهند کرد. همچنین اهدافی که برای از بین بردن در نظر دارید، ممکن است چندین بدل داشته باشند و باید تشخیص دهید که کدامیک هدف اصلی شماست در غیر این صورت فردی بی گناه را مجازات کرده‌اید. بازی Assassin’s Creed: Origins در اواسط پاییز سال جاری برای پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شود.

امتیاز بررسی‌های بازی Knack 2

بازی نک در سال 2013 با امید خلق یک سری پرطرفدار دیگر برای پلی‌استیشن معرفی شد اما نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود. اکنون نسخه دوم بازی منتشر شده و تا حدودی می‌توان آن را موفق تلقی کرد اما باز هم شاهد ضعف‌های زیادی در آن هستیم.

در ادامه تعدادی از نظرات منتقدین در مورد بازی نک 2 را مشاهده کنید:

PlayStation LifeStyle = 85

God is a Geek = 85

Push Square = 80

Attack of the Fanboy = 80

Polygon = 75

IGN = 72

Trusted Reviews = 70

GamesRadar+ = 60

Destructoid = 55

Gameblog.fr = 40

متای بازی Knack 2 تا این لحظه 69 بوده و اصلا برای یک انحصاری پلی‌استیشن 4 چنین متایی قابل قبول نیست. به نظر می‌رسد که با این عملکرد ادامه سری نک پس از نسخه دوم متوقف شود.

بازی L.A. Noire در راه نسل هشتم

بازی زیبای L.A. Noire در سال 2011 برای کنسول‌های نسل هفتم و پلتفرم پی‌سی منتشر شد و توانست نمرات بسیار خوبی هم از مراجع مختلف بررسی بازی‌های ویدیویی دریافت کند. اکنون بعد از این همه مدت، بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و هدست‌های واقعیت مجازی هم تایید شده است تا طرفداران جدیدتر این صنعت از لذت چنین عنوانی بی‌بهره نباشند. بازی به همراه تمامی محتواهای دانلودی، با چند ویژگی خاص برای نینتندو سوییچ و نورپردازی بهتر برای نسل هشتم کنسول‌ها در اواسط پاییز عرضه می‌شود. جهت اطلاع از سایر ویژگی‌های بازی و همچنین تاریخ عرضه دقیق بازی L.A. Noire به اینجا رجوع فرمایید.

نمرات دریافتی بازی PES 2018 از منتقدین

شبیه‌سازی فوتبال رقابتی بسیار جذاب در بین دو شرکت بزرگ EA و Konami ایجاد کرده است تا دو سری بزرگ خود یعنی PES و FIFA را هر سال بهتر و بهتر کنند. امسال به نظر می‌رسد که PES 2018 رقابت را بسیار سخت‌تر کرده و تاکنون بهترین عملکرد را در نظر منتقدان داشته است.

در ادامه تعدادی از امتیازات بررسی بازی را تماشا کنید:

Metro GameCentral = 90

GameGrin = 90

MondoXbox = 85

Multiplayer.it = 84

Hobby Consolas = 82

Gameblog.fr = 80

GameSpot = 80

GamesRadar+ = 80

متای بازی PES 2018 برخلاف سالیان پیش با پیشرفت قابل توجهی روبه‌رو شده و تاکنون عدد 84 را به ثبت رسانده است.

عرضه بازی‌های «دووم» و «ولفنشتاین 2» برای نینتندو سوییچ

طی مراسم نینتندو دایرکت اعلام شد که دو بازی Doom و Wolfenstein 2: The New Colossus برای جدیدترین کنسول بازی نینتندو یعنی سوییچ عرضه می‌شود. در تعطیلات پیش‌رو می‌توانید به صورت کامل طعم مبارزات بخش تک‌نفره و همچنین چندنفره بازی «دووم» را بچشید اما برای تجربه اکشن اول شخص ولفنشتاین 2 باید تا سال آینده صبر کنید. برای دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با نسخه سوییچ بازی‌های Doom و Wolfenstein وارد این لینک شوید.

تجربه بازی اسکایریم که چندی پیش برای نینتندو سوییچ تایید شد، یکی از ضروریات برای هر سوییچ‌داری است اما تاکنون اطلاعی نداشتیم که این عنوان کی قرار است برای جدیدترین کنسول بازی نینتندو انتشار یابد. خوشبختانه نسخه سوییچ بازی Skyrim در اواخر آبان ماه پاییز امسال منتشر می‌شود و علاوه بر محتواهای اصلی، کاراکتر بازی توانایی پوشیدن تعدادی از زره‌های مشابه کاراکتر زلدا را هم خواهد داشت. ظاهرا نینتندو برای کنسول سوییچ برنامه‌های بزرگی دارد و روز به روز ارزش خرید این بازی بیشتر می‌شود.

بازی‌های انتشار یافته در این مدت

کم به اواخر تابستان نزدیک می‌شویم و البته گیمرها بهتر از هر کسی می‌دانند که شروع انتشار بازی‌های بزرگ با پایان تابستان همراه است. در دو هفته گذشته بازی‌های جذابی از جمله PES 2018 و دستنی 2 عرضه شدند. در ادامه لیست کامل بازی‌های انتشار یافته در این مدت را مشاهده می‌فرمایید:

September 05, 2017 | چهاردهم شهریور 1396

Antiquia Lost

پلتفرم: PS Vita / PS4

——————

Knack II

پلتفرم: PS4

——————

Lego Worlds

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

R.B.I. Baseball 17

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Utawarerumono: Mask of Truth

پلتفرم: PS Vita / PS4

====================

September 06, 2017 | پانزدهم شهریور 1396

Destiny 2

پلتفرم: Xbox One / PS4

——————

Senko no Ronde 2

پلتفرم: Windows

====================

September 07, 2017 | شانزدهم شهریور 1396

Senko no Ronde 2

پلتفرم: PS4

——————

KonoSuba

پلتفرم: PS4

====================

September 08, 2017 | هفدهم شهریور 1396

Monster Hunter Stories

پلتفرم: 3DS

====================

September 12, 2017 | بیست و یکم شهریور 1396

NASCAR Heat 2

پلتفرم: Xbox One / Windows / PS4

——————

Pro Evolution Soccer 2018

پلتفرم: Xbox One / Windows / PS4 / PS3 / Xbox 360

——————

Rayman Legends Definitive Edition

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Time Recoil

پلتفرم: PS4

——————

Tooth and Tail

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Ys VIII: Lacrimosa of Dana

پلتفرم: Windows / PS Vita / PS4

====================

September 14, 2017 | بیست و سوم شهریور 1396

Baja: Edge of Control HD

پلتفرم: Xbox One / Windows / PS4

——————

Divinity: Original Sin II

پلتفرم: Windows

——————

Earthlock: Festival of Magic

پلتفرم: Wii U

——————

Hiveswap

پلتفرم: Windows / Mac / Linux

====================

September 15, 2017 | بیست و چهارم شهریور 1396

Dishonored: Death of the Outsider

پلتفرم: Xbox One / Windows / PS4

——————

Tricky Towers

پلتفرم: Xbox One

——————

Metroid: Samus Returns

پلتفرم: 3DS

——————

NHL 18

پلتفرم: PS4 / Xbox One

——————

NBA Live 18

پلتفرم: PS4 / Xbox One

====================

همانند هفته‌های قبل نظرات خود را در مورد مطالب و البته کیفیت آن‌ها برای ما ارسال نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.