لاجیتک ماوس MX Ergo را با ترک‌بال معرفی کرد

اگر از قدیمی‌های دنیای کامپیوتر باشید به احتمال زیاد با استفاده از ترک‌بال به جای ماوس آشنایی دارید، باخبر شدیم لاجیتک ماوس MX Ergo را با ترک‌بال معرفی کرده است.

0

ریش‌سفیدهای صنعت کامپیوتر به خوبی ماوس‌هایی که ترک‌بال داشتند را به خاطر دارند، اما این ماوس‌ها مدت زیادی است که عمرشان به سر آمده است و تولید نمی‌شوند.

باخبر شدیم یک بار دیگر لاجیتک با عرضه موس MX Ergo قصد دارد تا ترک‌بال را در این ماوس‌ خود احیا کند. برای آن دسته از کاربرانی که با ترک‌بال آشنایی ندارند باید بگوییم ترک‌بال در زمانی که تازه کامپیوترها راه به منازل پیدا کرده‌ بودند به جای ماوسی که امروز آن را می‌شناسیم استفاده می‌شد.

در این حالت کاربر باید یک توپ کروی نسبتا بزرگ را برای تغییر مکان ماوس در کامپیوتر با دست به حرکت در بیاورد. کاملاً مشخص است که چنین شیوه‌ای با آنچه در ماوس‌های امروزی شاهد آن هستیم دشواری‌های بیشتری داشت و در نتیجه ماوس‌های مجهز به ترک‌بال‌ها به سرعت حذف شدند.

در این بین لاجیتک هر از گاهی یک ماوس مجهز به ترک‌بال راهی بازار کرده است، بد نیست بدانید حدود هفت سال پیش نیز ماوس مدل M570 از جانب لاجیتک با ترک‌بال راهی بازار شد.

این امر نشان می‌دهد که ظاهرا ماوس‌های مجهز به ترک‌بال هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند و لاجیتک ادعا می‌کند این ماوس‌ها ارگونومیک‌تر و با آسیب بسیار کمتری به مچ دست شما همراه هستند.

ویژگی‌های ماوس MX Ergo که به تازگی معرفی شده است تنها به قسمت ترک‌بال این ماوس ختم نمی‌شود، این ماوس در واقع نسخه‌ای مجهز به ترک‌بال از ماوس معروف مدل MX Master S2 لاجیتک است.

قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌های Back/Forward و پشتیبانی از قابلیت multi-computer Flow از مواردی است که در ماوس تازه معرفی شده MX Ergo شاهد آن هستیم.

همان‌گونه که اشاره شد مسیریابی این ماوس از طریق یک ترک‌بال بزرگ انجام می‌شود. لاجیتک برای بالابردن دقت کاربر در حین استفاده از این ماوس در قسمت ترک‌بال گزینه‌ای را برای حرکت کندتر ترک‌بال و بالارفتن دقت ماوس تعبیه کرده است.

طراحی محیط بیرون این ماوس‌ نیز به خوبی انجام شده است و کاربر به راحتی ماوس MX Ergo را دست قرار میدهد.

فرآیند اتصال ماوس MX Ergo از طریق بلوتوث و رسیور Unifying لاجیتک انجام می‌شود و گفته می‌شود که باتری این ماوس تا مدت 4 ماه دوام خواهد آورد. در این ماوس همانند سایر ماوس‌های سری MX لاجیتک شاهد حضور درگاه USB به جای USB-C هستیم.

دسترسی به قسمت اسکرول ماوس MX Ergo نیز آنگونه که باید و شاید طراحی نشده است و کاربر به راحتی به آن دسترسی ندارد.

ماوس MX Ergo لاجیتک قرار است با قیمتی معادل 99.99 دلار در آینده نزدیک راهی بازار شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.