آپدیت رایگان ویندوز 10 اس به ویندوز 10 پرو سه ماه دیگر تمدید شد

اوایل سال جاری وقتی ویندوز 10S مایکروسافت به بازار معرفی شد این شرکت به کاربران اجازه داد تا پایان سال 2017 به‌صورت رایگان دستگاه‌های ویندوز 10 S خود را به ویندوز 10 Pro ارتقا دهند. حالا این تاریخ تا سال 2018 تمدید شده است و زمانی‌ که به سر برسد کاربران باید برای بروزرسانی مبلغ 49 دلار پرداخت کنند.

0

بزرگترین تفاوت ویندوز 10 اس و ویندوز 10 Pro این است که نسخه‌ی دوم ظرفیت استفاده‌ی تمام و کمال از اپ‌های «ویندوز ای‌پی‌آی» را دارد درحالیکه در ویندوز 10 اس تنها می‌توان به اپ‌های ارایه شده در «ویندوز استور» دسترسی داشت. به همین خاطر ویندوز پرو برای کاربرانی که دوست دارند از لپ‌تاپ سرفیس همانند یک PC استاندارد استفاده کنند ضروری است. ناگفته نماند که اگر اپ‌های ویندوز استور تمامی نیازمندی‌های شما را پوشش می‌دهد ویندوز 10 اس همچنان می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انتخاب باشد چرا که به لحاظ عملکرد، طول عمر باتری و البته امنیت بهتر  بوده و احتمال وجود بدافزار و ویروس در این سیستم‌عامل محدود شده است.

با تمام این صحبت‌ها عقل حکم می‌کند برای امتحان هم که شده یکبار سیستم خود را ارتقا دهید. شرکت مایکروسافت ابزاری را منتشر کرده که اجازه می‌دهد در صورت عدم رضایت از ویندوز پرو به ویندوز 10 S برگردید!

اینکه مایکروسافت به کاربرانش اجازه داده بصورت رایگان ویندوز 10 اس را ارتقا دهند نباید به منزله‌ی ضعف این نسخه از سیستم‌عامل قلمداد شود چرا که ویندوز 10 برای مخاطبین خاص خود طراحی شده است. گفتنی است که ویندوز 10 رقیب سیستم‌عامل گوگل کروم نیز است.

بنا به گفته‌ی این شرکت لپ‌تاپ سرفیس به زودی در 20 کشور دیگر از جمله استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایرلند، هلند، نیوزیلند و انگلستان نیز عرضه می‌شود.

 

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.