امتیاز 1 از 10 برای اسنشال فون در iFixit خبر از تعمیرپذیری دشوار این گوشی دارد

اسنشال فون اندی روبین سرانجام به دست خریدارانش رسیده است و متخصصان وب‌سایت iFixit مانند دیگر دستگاه‌ها، این گوشی هوشمند را تحت بررسی از نظر تعمیرپذیری قرار داده‌اند.

0

این گوشی هوشمند که از جنس آلومینیم و سرامیک است، در مقیاس تعمیرپذیری وب‌سایت iFixit، نمره‌ی افتضاح ۱ از ۱۰ را کسب کرده است! برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی‌های هوشمند آیفون ۷ نمره‌ی ۷، پیکسل XL نمره‌ی ۷ و گلکسی اس ۸ نمره‌ی ۴ را کسب کرده‌اند. iFixit در ایمیلی که بابت اطلاع‌رسانی انتشار بررسی تعمیرپذیری این گوشی هوشمند ارسال کرده است، آن را «افتضاحِ داغ» نامیده است.

در چند وقت اخیر تب‌وتاب فراوانی برای عرضه‌ی اسنشال فون به‌وجود آمده بود و انتظار می‌رفت دستگاه متفاوتی باشد که با طراحی و کیفیت ساخت خوبش بتواند رقیب جدی آیفون‌ها و گلکسی‌های موجود در بازار باشد. به‌نظر می‌رسد همین طراحی متفاوت باعث شده است که کار بازکردن و تعمیر این گوشی بسیار سخت شود. متخصصان iFixit پس از این‌که متوجه شدند از قسمت پشتی این گوشی چیزی قابل دسترسی نیست، مجبور شدند صفحه‌نمایش آن را خرد کنند تا به اجزای داخلی گوشی دسترسی پیدا کنند. این تیم عنوان کرده است که هر تلاشی برای تعمیر این گوشی، همان قدر به آن آسیب وارد می‌کند که آن را تعمیر خواهد کرد. هم‌چنین آن‌ها اشاره کرده‌اند که استفاده‌ی بیش از حد از چسب در داخل این گوشی، آن را غیرقابل‌بازکردن کرده است.

از دیگر نکات بررسی آن‌ها نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بلندگوی مکالمه و دوربین سلفی این گوشی هوشمند هردو در یک ماژول قرار گرفته‌اند
  • همه‌ی علامت‌های شناسایی (مانند لیبل FCC) که معمولاً در پشت گوشی یافت می‌شوند، در تگ کوچکی زیر سینی سیم‌کارت مخفی شده‌اند
  • پورت USB-C به مادربرد لحیم شده است و همین، کار تعمیر یا تعویض آن را سخت کرده است

به‌نظر می‌رسد این گوشی هوشمند با وجود این‌که از جنس تیتانیوم و سرامیک ساخته شده است، برای افرادی که خیلی مراقب دستگاه خود نیستند مناسب نیست؛ چراکه دیگر نمی‌توانند آن را تعمیر کنند. شاید برای کاربرانی که در حال حاضر آن را خریداری کرده‌اند، مطمئن‌ترین و منطقی‌ترین راه، استفاده از یک کاور محافظ باشد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.