فروش نینتندو سوئیچ به 1.5 میلیون دستگاه در ژاپن رسید

کنسول نینتندو سوئیچ توانسته است در مدت زمانی کوتاه به عدد خیره‌کننده‌ی 1.5 میلیون دستگاه فروش در کشور ژاپن برسد. این کنسول که از ماه مارس وارد بازار جهانی شده است، تا کنون در مجموع بیش از 4 میلیون دستگاه فروش داشته است.

0

با توجه به آماری که نینتندو، شرکت سرگرمی‌ساز معروف و محبوب ژاپنی از میزان فروش کنسول جدید خود یعنی Nintendo Switch منتشر کرده است، این کنسول توانسته در ژاپن که وطن خود محسوب می‌شود، فروش خیره‌کننده‌ی 1.5 میلیون دستگاه داشته باشد. این آمار برای کنسول پلی‌استیشن 4 سونی برای مدت مشابه، کم‌تر از نصف این مقدار است.

ژاپنی‌ها از تاریخ عرضه‌ی این کنسول (ماه مارس) تا کنون تعداد قابل توجهی کنسول نینتندو سوئیچ خریده‌اند. این رقم، بیشتر از تعداد فروش کنسول سونی پلی‌استیشن 4 در مدت مشابه است.

سوئیچ با گذشت 26 هفته از عرضه در ژاپن توانسته به میزان فروش 1.5 میلیون دستگاه برسد، که این رقم برای مدت مشابه 26 هفته‌ای برای کنسول پلی‌استیشن 4 (در سال 2013) کم‌تر از نصف این مقدار یعنی 665000 دستگاه بود. برای این‌که کنسول پلی‌استیشن 4 در ژاپن به فروش 1.5 میلیون دستگاه برسد، 69 هفته طول کشید.

این مسئله با توجه به محبوبیت بالای کنسول پلی‌استیشن 4 در جهان و طبیعتا ژاپن، کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما باید بدانید که بازی‌های همراه (portable-gaming) در ژاپن طرفداران بی‌شماری دارد و طبیعت دوگانه‌ی کنسول نینتندو، باعث شده این میزان فروش در این مدت کم به دست بیاید.

کنسول دستی 3DS نینتندو هم اندکی سریع‌تر از سوئیچ در ژاپن به این میزان فروش رسیده بود، اما نمی‌توان این آمار را مقایسه کرد چرا که سوئیچ کنسول گران‌تری نسبت به 3DS است.

نینتندو رسما اعلام کرده است که تا تاریخ 30 ژوئن کنسول سوئیچ 4.7 میلیون دستگاه در جهان فروش داشته و 13.6 میلیون نسخه بازی به همراه آن به فروش رفته‌اند. نینتندو در ماه اکتبر آمار جدید را اعلام خواهد کرد.

منبع gamenews.ir
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.