شیائومی گوشی Mi A1 پرچم‌دار اندروید وان خود را معرفی کرد

شیائومی سرانجام از پرچم‌دار اندروید وان خود که برای بازار هند طراحی شده است، رونمایی کرد. این گوشی هوشمند دارای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی 1080p و دوربین دوگانه است.

0

شیائومی این گوشی هوشمند را با عنوان «ساخته شده به‌وسیله‌ی شیائومی، قدرت‌گرفته از گوگل» معرفی کرده است. Mi A1 دارای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با وضوح 1080، بدنه‌‌ی فلزی و دوربین دوگانه با یک لنز تله‌فوتو برای زوم ۲برابر و حالت پرتره است.

شیائومی از این‌که سیستم دوربینش کاملاً شبیه به آیفون ۷ پلاس اپل است، خجالت‌زده نیست و حتی خود این شرکت در تبلیغاتش آن را «شبیه به آیفون ۷ پلاس» نامیده است.

Mi A1 از چیپست اسنپ‌دراگون ۶۲۵ بهره می‌برد. این چیپست در حال حاضر مورد توجه زیادی قرار دارد و از آن در گوشی‌های میان‌رده‌ی زیادی استفاده می‌شود؛ چراکه تعادل بسیار خوبی بین قدرت و عمر باتری برقرار کرده است. این گوشی هوشمند هم‌چنین دارای باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی است و از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. علاوه‌براین شیائومی برخلاف دیگر گوشی‌های ارزان‌قیمت خود، یک شارژر ۳۸۰ ولتی مخصوص کشور هند نیز به همراه آن عرضه می‌کند.

با همه‌ی این اوصاف، متمایزکننده‌ترین ویژگی Mi A1، نرم‌افزار آن است. این گوشی هوشمند دارای اندروید خام و بخشی از پروژه‌ی اندروید وان گوگل است. پروژه‌ی اندروید وان گوگل سه سال پیش با تمرکز روی کشور هند و با هدف بهبود تجربه‌ی اندروید برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده کلید خورد. گرچه گوگل در این زمینه تا حالا موفقیت بزرگی به‌دست نیاورده است، اما تمام تلاش خود را معطوف به گسترش و عرضه‌ی آن برای دستگاه‌های بیش‌تر کرده است.

گفتنی‌ست که Mi A1 اندروید اوریو را تا پایان سال جاری میلادی دریافت می‌کند و به‌گفته‌ی شیائومی، Mi A1 یکی از اولین دستگاه‌هایی است که اندروید P را در سال ۲۰۱۸ دریافت خواهد کرد.

شیائومی اخیراً در کشور هند جای پای خود را محکم کرده است، به‌طوری که در سه‌ماهه‌ی گذشته توانسته است سهم ۱۷ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند هند را کسب کند. این شرکت پس از سامسونگ با ۲۴ درصد سهم، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. دو گوشی هوشمند پرفروش در این بازه‌ی زمانی نیز ردمی نوت ۴ و ردمی ۴ شیائومی بوده‌اند که به‌واسطه‌ی آن‌ها، شیائومی رشد ۳۲۸ درصدی را در فروش نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

گوشی هوشمند Mi A1 به مراتب از دو گوشی نام‌برده گران‌تر است و قیمت پایه‌ی آن ۲۳۴ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم است. بااین‌حال باز هم قیمتی حدود نصف قیمت وان‌پلاس ۵ و یک‌چهارم قیمت آیفون ۷ پلاس را داراست. با این اوصاف انتظار نمی‌رود این گوشی هوشمند در رده‌ی پرفروش‌های شیائومی قرار بگیرد، اما برای پروژه‌ی اندروید وان، رشد بزرگی محسوب می‌شود.

نهایتاً شیائومی قصد دارد علاوه بر کشور هند، این گوشی هوشمند را در چند کشور دیگر نیز عرضه کند: ۱۳ بازار در آسیا، ۱۰ بازار در اروپا، ۱۰ بازار در خاورمیانه و شمال آفریقا و ۴ بازار در آفریقای مرکزی و جنوبی. Mi A1 در ۲۱ شهریورماه وارد بازار خواهد شد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.