5 ویژگی که می‌توانست اکسپریا ایکس زد 1 را به گوشی بهتری تبدیل کند

اگر به خاطر داشته باشید، شرکت سونی اوایل هفته جاری در نمایشگاه IFA2017 از چند گوشی جدید سری اکسپریا ایکس رونمایی کرد. بالا رده‌ترین گوشی معرفی شده این شرکت در نمایشگاه مذکور، اکسپریا ایکس زد 1 نام دارد که به تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 835 تجهیز گردیده و قادر است نیاز هرگونه کاربری را پاسخ دهد.

گوشی‌های جدید سونی قابلیت‌های بسیار خوبی دارند که به سادگی نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد. اسنپ‌دراگون 835 و یا دوربین بسیار باکیفیت با قابلیت ثبت تصاویر به صورت سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه گوشه‌ای از ویژگی‌های اکسپریا ایکس زد 1 است.

البته استفاده از زبان طراحی تکراری و یا توجه نکردن به برخی قابلیت‌های روز که می‌تواند در جهت ترغیب کاربران به خرید یک گوشی جدید استفاده شود، کمکان در این گوشی‌های سونی نیز به چشم می‌خورد. در ادامه همراه ما باشید تا 5 ویژگی که می‌توانست اکسپریا ایکس زد 1 را به گوشی ایده آل تری تبدیل کند را مرور کنیم.

۱. نمایشگری با حاشیه کمتر

اگر 2016 را سال استفاده از دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های هوشمند بدانیم، 2017 سالی است که اغلب تولید کنندگان به استفاده از پنل‌های نمایشگری با حاشیه کناری بسیار محدود روی آورده‌اند. البته در این بین برخی شرکت‌های مانند سونی هنوز علاقه‌ای به این کار از خود نشان نداده‌اند. شرکت ژاپنی کماکان از زبان طراحی خاصی در گوشی‌های بالا رده خود پیروی کرده است. اگر دو گوشی اکسپریا ایکس زد 1 و اکسپریا ایکس زد را در کنار هم بگذاریم، جدا زبان طراحی استفاده شده توسط سونی شاید فردی قادر نباشد بین پنل جلویی آن‎ها تفاوتی قائل شود.

به هر حال هرچند طراحی گوشی‌های سونی هنوز هم چشم نواز هستند، با این حال تکرار یک سبک تکراری برای عده‌ای آزار دهنده شده، از این رو شرکت سونی بهتر بود از نمایشگری بدون حاشیه در ساخت اکسپریا زد 1 استفاده می‌کرد.


۲. فناوری لرزشگیر اپتیکال دوربین

سونی از تثبیت‌کننده نرم افزاری پنج محوره به منظور ثبت ویدیوهای بسیار روان در گوشی جدید خود بهره برده است؛ اما برخلاف برخی گوشی‌های دیگر، خبری از تثبیت‌کننده مکانیکی در اکسپریا ایکس زد 1 نیست. لرزشگیر اپتیکال نه‌تنها به ثبت ویدیوهای روان‌تر کمک می‌کند، بلکه هنگام عکاسی و در شرایط نامناسب، نقش بسیار پررنگی خواهد داشت.


۳. دوربین دوگانه

بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های سونی همیشه به دوربین‌های خوبی مجهز بوده‌اند، اما در حالی که غریب به اتفاق تولید کنندگان به استفاده از دوربین‌های دوگانه در محصولات حتی میان رده خود روی آورده‌اند، سونی نیز بهتر بود برای تجهیز اکسپریا ایکس زد 1 به قابلیت‌هایی همچون تصویر برداری به صورت پرتره، به استفاده از لنزهای تله فوتو و یا سنسورهای مونوکروم دوگانه در این محصول اقدام می‌کرد.


۴. باتری بزرگ‌تر

ه اکسپریا ایکس زد 1 و نسخه کوچک‌تر آن یعنی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت از نمایشگر و وضوح تصویر متفاوتی بهره می‌برند، اما شرکت سازنده هر دوی آن‌ها را به باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز کرده است. به نظر می‌رسد ظرفیت یک باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی برای پرچم‌داری با صفحه نمایش 5.2 اینچی کمی پایین باشد و همین امر ممکن است بر روی آمار فروش این محصول تاثیر گذار باشد.


۵. حافظه رم بیشتر

در حال حاضر شرکت‌هایی مثل سامسونگ و وان‌پلاس پرچم‌داران خود را به شش گیگابایت حافظه رم مجهز کرده‌اند درحالی‌که Xperia XZ1 تنها چهار گیگابایت رم دارد. با این‌که بسته به بهینه‌سازی نرم‌افزاری چهار گیگابایت هم می‌تواند کافی باشد اما برای رقابت با رقبا بهتر بود سونی ۶ گیگابایت رم در پرچم‌دارانش استفاده می‌کرد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.