در آیفون 8 از دکمه پاور برای فراخوانی سیری استفاده خواهد شد

ازآن‌جا که احتمالاً آیفون بعدی بدون کلید فیزیکی هوم معرفی خواهد شد، طبق گزارش‌ها اپل راه دیگری را برای فعال‌سازی دستیار هوشمند خودش در آیفون ۸ فراهم کرده است.

0

طبق ادعای توسعه‌دهنده‌ای با نام گیلِرمه رَمبو که پیش‌تر نیز اطلاعات دیگری درباره‌ی آیفون ۸ و برخی محصولات آینده‌ی اپل منتشر کرده است، راه جدیدی برای فعال‌سازی سیری در آیفون بعدی وجود دارد و آن هم نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور یا همان قفل است.

همان‌طور که می‌دانید راحت‌ترین راه برای فراخوانی سیری استفاده از دستور صوتی Hey Siri است. بااین‌حال در مواردی نیاز می‌شود که کاربر از طریق فیزیکی و بدون استفاده از دستور صوتی بتواند اقدام به فراخوانی آن کند. انتقال این میان‌بر فراخوانی به دکمه‌ی پاور آیفون، این دکمه را تبدیل به یک آچار فرانسه برای کاربران آیفون می‌کند. در حال حاضر از دکمه‌ی پاور برای بازکردن یا قفل‌کردن گوشی، خاموش و روشن‌کردن آن و نهایتاً فعال‌سازی حالت اضطراری SOS که در iOS 11 اضافه شده است استفاده می‌شود. کاربر با ۵ بار فشردن دکمه‌ی پاور می‌تواند حالت اضطراری را فعال و به‌طور خودکار با پلیس تماس بگیرد. هم‌چنین از این طریق می‌توان حسگر Touch ID را تا ورود بعدی با رمز عبور غیرفعال کرد.

بلومبرگ اخیراً در گزارشی به این نکته اشاره کرده است که احتمالاً آیفون ۸ دارای یک نوار نرم‌افزاری خواهد بود که از طریق آن می‌توان کارهایی را که با کلید فیزیکی Home امکان‌پذیر است، انجام داد. هم‌چنین انتظار می‌رود در آیفون بعدی یک داک مانند آن‌چه در نسخه‌ی iOS 11 آیپد شاهد هستیم، اضافه شود.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.