شارپ تلویزیون جدید Aquos خود را با وضوح 8K معرفی کرد

تلویزیون‌های 4K هنوز آن‌گونه که باید و شاید راه خود را به خانه‌های کاربران باز نکرده‌اند که شاهد معرفی تلویزیون جدید Aquos شارپ با وضوح 8K هستیم.

0

وضوح تصویر 4K، ویژگی‌ بارزی است که در تلویزیون‌های تراز اول مشاهده می‌شود. این امر باعث شده است تا تلویزیون‌های 4K رفته‌رفته راه خود را به منازل کاربران باز کنند.

در این بین شاهد رونمایی تلویزیون جدید Aquos از جانب شارپ هستیم که وضوح تصویری برابر با 8K دارد. این میزان رزولوشن دقیقاً برابر با 7,680 در 4,320 پیکسل است.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی میتوان گفت رزولوشن 8K به میزان 16 برابر از رزولوشن فول‌ اچ‌دی که در بیشتر تلویزیون‌های فعلی شاهد آن هستیم بیشتر است.

شارپ در حین رونمایی این محصول اشاره کرد این تلویزیون قادر است جزئیات تصاویر را آنچنان با دقت به تصویر بکشد که با چشم غیر مسلح نتوان این جزئیات را به راحتی در تلویزیون Aquos شارپ تشخیص داد.

بد نیست بدانید مشاهده پیکسل‌های بیشتر مستلزم شرایط خاصی است و پیکسل‌های تلویزیون تنها از فاصله به‌خصوصی قابل رویت هستند. به این ترتیب می‌توان گفت ممکن است وضوح بالای تلویزیون 8K شارپ شما را از فاصله بسیار نزدیک جذب خود کند، اما این وضوع تصویر از روی مبل و با فاصله‌ای نه چندان دور به راحتی قابل تشخیص نیست.

در این بین امکان نمایش تصاویر با فرمت HDR یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در تلویزیون‌های تراز اول حضور پیدا کرده است، خوشبختانه این ویژگی را نیز در تلویزیون Aquos شارپ شاهد هستیم. این تلویزیون به خوبی از استاندارد‌های Dolby Vision HDR و BDA-HDR برای نمایش فیلم‌های بلوری با کیفیت HDR پشتیبانی می‌کند.

البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که بعید به نظر می‌رسد محتوای زیادی را بتوان در حال حاضر با وضوح 8K و فرمت HDR پیدا کرد اما به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رواج بیشتر محتوای 8K خواهیم بود.

جالب است بدانید شبکه‌ معروف NHK در ژاپن از سال گذشته اقدام به پخش برنامه با وضوح 8K کرده است. از طرف دیگر شارپ نیز برنامه دارد تا محتوای 8K بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

شارپ در حین معرفی تلویزیون Aquos متذکر شد که این محصول جدید تا زمستان امسال در بازارهای چین و ژاپن راهی بازار خواهد شد. سال آینده میلادی نیز تلویزیون 70 اینچی 8K شارپ را در بازار کشورهای اروپایی شاهد خواهیم بود.

در حین رونمایی از تلویزیون Aquos، شارپ اشاره‌ای به قیمت این محصول نکرد اما منابع آگاه از برنامه‌های شارپ مدعی هستند این تلویزیون 70 اینچی 8K قیمتی حدود 9,000 دلار خواهد داشت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.