مایکروسافت تاریخ عرضه هدست‌های واقعیت ترکیبی را اعلام کرد

شرکای کامپیوتری مایکروسافت در نمایشگاه IFA امسال از هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز متعددی رونمایی کردند که البته تاریخ عرضه‌ی آن‌ها مبهم بود.

0

شرکای مایکروسافت تاریخ‌های دقیقی را برای عرضه‌ی این هدست‌های واقعیت ترکیبی اعلام نکرده‌اند و تنها به اعلام این‌که پاییز زمان عرضه‌ی آن‌هاست، بسنده کرده‌اند. حالا مایکروسافت خودش دست به کار شده است و طبق اعلام این شرکت اولین هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز در روز ۲۵ مهرماه وارد بازار می‌شود. هم‌چنین در این روز به‌روزرسانی پاییزه‌ی ویندوز ۱۰ Creators Update نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این هدست‌های واقعیت ترکیبی از قیمت ۲۹۹ مربوط به هدست ایسر شروع می‌شود، در قیمت ۳۲۹ به هدست اچ‌پی می‌رسد و هدست دل/لنوو نیز ۳۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. گفتنی‌ست ایسوس تا بهار سال آینده هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی خود را عرضه نخواهد کرد؛ گرچه در نمایشگاه امسال طراحی چندضلعی آن را در معرض نمایش گذاشت. این هدست با قیمت ۵۳۵ دلار، گران‌ترین هدست ترکیبی خواهد بود و مشخص نیست که ایسوس چرا با این تأخیر زیاد نسبت به رقبا آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

کاربرانی که در نمایشگاه IFA هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت را امتحان کرده‌اند، تجربه‌ی آن را بسیار نزدیک به هدست‌های Oculus Touch و دیگر هدست‌های واقعیت مجازی می‌دانند. مایکروسافت به کاربران هدست‌های واقعیت ترکیبی اجازه می‌دهد تا از طریق ویندوز استور اقدام به نصب اپلیکیشن‌های یونیورسال کنند و هولوگرام‌هایی مانند آن‌چه در هولولنز دیده می‌شود تولید کنند. واقعیت ترکیب ویندوزی هم‌چنین از بازی‌های واقعیت مجازی ویندوز استور و SteamVR پشتیبانی می‌کند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.