ماوس جدید ریزر Basilisk یک دکمه کلاچ در کنار انگشت شست کاربر دارد!

تا امروز کسی حتی فکر هم نمی‌کرد که به یک پدال کوچک روی موس نیاز باشد، تا این‌که ریزر در موس جدیدش از یک کلاچ بهره گرفته است.

0

موس گیمینگ جدید Basilisk ریزر که به‌تازگی در نمایشگاه IFA برلین معرفی شده است دارای یک کلاچ قابل شخصی‌سازی کوچک در کنار خود است که با استفاده از انگشت شست می‌توان آن را فشرد. به‌نظر می‌رسد که این قطعه برای کارهایی که نیاز به فشردن و نگه‌داشتن دارند مناسب باشد. اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند شاید عمل فشردن برای صحبت‌کردن از طریق میکروفن باشد که با این کلاچ، این کار ساده‌تر شده است.

تنظیم پیش‌فرض این کلاچ یک DPI موقتی است. مثلاً فرض کنید که در یک بازی سلاح اسنایپر دارید و پس از زوم‌کردن نیاز به دقت موس بالاتری برای هدشات دارید. می‌توانید به‌طور موقت از این کلاچ استفاده کنید تا هدف‌گیری‌تان دقیق‌تر شود و پس از اتمام کار، آن را رها کنید.

ریزر هم‌چنین ادعا می‌کند که این قطعه برای برداشتن آیتم‌ها در بازی‌ها نیز می‌تواند مفید باشد. گرچه استفاده از آن برتری خاصی نسبت به استفاده از کلیدهای کیبورد یا موس برای برداشتن آیتم‌ها ندارد و در این مورد کمی اغراق شده است.

موس گیمینگ Basilisk دارای همان سنسور اپتیکال ۱۶ هزار DPI است که در موس‌های گیمینگ DeathAdder Elite و Lancehead Tournament Edition ریزر قرار دارد. هم‌چنین این موس به جز کلاچ، دارای کلیدهای فیزیکی در قسمت کناری خود است. یک کلید مخصوص تغییر DPI نیز روی آن وجود دارد. علاوه‌براین یک پیچ تنظیم سختی چرخ اسکرول نیز در زیر آن قرار دارد که قابلیت بسیار جالبی است. نهایتاً اگر کاربر نیازی به این کلاچ نداشته باشد، می‌تواند آن را با یک پوشش لاستیکی مخصوص قرارگیری راحت‌تر انگشت شست تعویض کند.

این موس در یک ماه آینده و با قیمت ۶۹.۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.