گوشی میان‌رده Xperia XA1 Plus سونی با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی معرفی شد

سونی ساعتی پیش در نمایشگاه IFA 2017 برلین جدیدترین گوشی میان‌رده خود را با نام اکسپریا XA1 Plus معرفی کرد. این گوشی قرار است میان دو گوشی XA1 و XA1 Ultra قرار بگیرد.

0

در میان گوشی‌های میان‌رده سری XA سونی، مدل XA1 دارای صفحه‌نمایش 5.0 اینچی و XA1 Ultra دارای صفحه‌نمایش 6.0 اینچی است و حالا XA1 Plus آمده تا خلا 5.5 اینچی میان این دو مدل را پر کند.

XA1 Plus دارای ابعاد 155 در 75 در 8.7 میلی‌متر بوده و 198 گرم وزن دارد. این گوشی از قاب فلزی و بدنه پشتی پلاستیکی ساخته شده و از نظر طراحی مشابه مدل‌های اخیر سونی با حاشیه‌های ضخیم و بلندگوهای استریو است. سونی در این گوشی از پردازنده میان‌رده Helio P20 مدیاتک استفاده کرده و آن را به 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم نیز تجهیز کرده است.

Xperia XA1 Plus

دوربین XA1 Plus هم 23 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و فیلمبرداری 1080p است و دوربین سلفی هم 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی این گوشی با وضوح 1080p برای یک میان‌رده بسیار خوب است و از جمله اتصالات ارتباطی این گوشی هم می‌توان به NFC، بلوتوث 4.2 با aptX، درگاه USB-C و LTE اشاره کرد. سونی این گوشی را به یک باتری 3430 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع مجهز کرده که احتمالاً یکی از نقاط قوت اصلی گوشی خواهد بود.

Sony Xperia XA1 Plus

برخلاف مدل‌های XZ1 و XZ1 Compact مدل XA1 Plus در ابتدا با اندروید 7 عرضه خواهد شد اما سونی قول آپدیت سریع آن را به اندروید 8 اوریو نیز داده است.

حسگر اثر انگشت مانند همیشه در دکمه پاور گوشی قرار گرفته و سونی قصد دارد این گوشی را در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی و صورتی مهرماه امسال وارد بازار کند. به اعلام سونی موبایل XA1 Plus در نیمه آبان ماه نیز وارد کشورمان خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.