المپوس دوربین E-M10 Mark III را با قابلیت فیلمبرداری 4K معرفی کرد

المپوس پس از دو سال دست به معرفی نسخه‌ی جدید سری E-M10 خود زده است که یکی از قابلیت‌های بزرگ آن، فیلم‌برداری 4K است.

0

این دوربین که بدنه‌ی آن ۶۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است، تا یک ماه دیگر روانه‌ی بازار می‌شود. المپوس تغییر بنیادینی در آن به‌وجود نیاورده است و تنها به اضافه‌کردن چند ویژگی کاربرپسند و البته مدرن به آن بسنده کرده است. یکی از این تغییرات اضافه‌شدن حالت فیلم‌برداری 4K است که آن را برای نبرد دوربین‌های جدید، مجهز می‌کند.

درست مانند گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها نیز در مدل‌های جدید سبک‌تر و کوچک‌تر می‌شوند. دوربین E-M10 Mark III بر خلاف این رویه‌ی معمول عمل کرده است و از همین رو ۲ میلی‌متر به عرض آن، ۰.۵ میلی‌متر به ارتفاع آن و ۳ میلی‌متر به طول آن افزوده شده است و به طبع این افزایش ابعاد، ۱۱ گرم از نسخه‌ی قبلی سنگین‌تر است. این ابعاد باعث می‌شود تا عکاس حس بهتری به آن داشته باشد و یک دوربین مقاوم و خوش‌ساخت را تداعی می‌کند. با این‌که هنوز هم این دوربین نسبت به دیگر دوربین‌ها ابعاد کوچک‌تری دارد، اما نگه‌داشتن آن در دست آسان است و ارگونومی مناسبی دارد.

علاوه‌براین، امکانات زیادی در آن گنجانده شده است که از بین آن‌ها می‌توان به لرزش‌گیر تصویر ۵محوره، صفحه‌نمایش قابل حرکت و چشمی الکترونیکی ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای اشاره کرد. هم‌چنین در کنار اضافه‌شدن قابلیت فیلم‌برداری 4K، این دوربین می‌تواند در رزولوشن 1080p با ۱۲۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند. جدیدترین پردازنده‌ی تصویر المپوس، یعنی TruePic VIII در این دوربین گنجانده شده است تا بتواند تصاویر را با کیفیت بالاتری ثبت کند. نهایتاً سیستم فوکوس خودکار این دوربین نیز بهبود یافته است و اکنون دارای فوکوس خودکار ۱۲۱ نقطه‌ای است که نسبت به فوکوس خودکار ۸۱ نقطه‌ای در مدل قبلی، بهبود چشم‌گیری محسوب می‌شود.

ازآن‌جا که سنسور دوربین‌های سری E-M10 المپوس از نوع M4/3 است، در برخی موارد نسبت به رقبا که سنسورهای بزرگ‌تری دارند می‌توانند دچار ضعف باشد. بااین‌حال المپوس در طول سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده است تا با افزودن ویژگی‌های خوب، کوچک‌بودن سنسور را به‌نحوی جبران کند و در این امر موفق هم بوده است.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.