با همکاری مایکروسافت و آمازون، الکسا و کورتانا متحد می‌شوند!

آمازون و مایکروسافت در حال متحد کردن دستیارهای دیجیتالی خود هستند. به‌زودی الکسا و کورتانا قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر خواهند بود و به کاربران یک عامل هوش مصنوعی، اجازه بهره‌مندی از مهارت‌های دیگری را می‌دهند.

0

در آینده‌ای نه‌چندان دور، احضار کردن دیگر دستیارهای هوش مصنوعی به‌سادگی گفتن «الکسا، کورتانا را بازکن» یا «کورتانا، الکسا را بازکن» خواهد بود. شاید الآن به زبان آوردن چنین جمله‌ای برایتان عجیب باشد، اما هردو شرکت‌های آمازون و مایکروسافت به سود چنین شراکتی ایمان‌دارند.

منافع میان پلتفرمی برای کاربران Smart Speakers آمازون، دسترسی به یکپارچگی عمیق کورتانا با مجموعه برنامه‌های آفیس یا حتی خواندن ایمیل‌ها است. از سوی دیگر هوش مصنوعی مایکروسافت، قادر به باز کردن درهای متعدد به مهارت‌های بی‌شمار الکسا خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند از Amazon.com نیز به خرید بپردازند. این دو دستیار در ادامه سال جاری قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر خواهند بود. در ابتدا می‌توانید از طریق کورتانا در ویندوز 10 به الکسا دسترسی داشته باشید. در آینده اپلیکیشن‌های اندروید و iOS این دستیار نیز قادر به دسترسی به الکسا خواهند بود.

مدیرعامل آمازون آقای Jeff Bezos می‌گوید:

دنیا بزرگ و چند چهره‌ای است. در آینده عوامل هوشمند موفق زیادی در دنیا وجود خواهند داشت که هرکدام به مجموعه اطلاعات متفاوت و محدوده توانایی‌های اختصاصی دسترسی دارند. باهم، نقاط قوت یکدیگر را تقویت می‌کنند و تجربه‌های غنی‌تر و مفیدتری را برای کاربرانشان به ارمغان می‌آورند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، همکاری بین این دو غول تکنولوژی از حدود یک سال پیش آغاز شد. در ابتدا Bezos ایده همکاری با مایکروسافت را با مدیرعامل این شرکت آقای Satya Nadella مطرح کرد و او هم با آغوش باز پذیرای این همکاری شد. البته که می‌توان به این تصمیم، به‌عنوان روشی برای متحدشدن در برابر دیگر رقبا یعنی گوگل و اپل نگاه کرد. آن‌ها حتی آینده را هم تجسم کردند که در آن سیری یا Google Assistant به این اتحاد بپیوندند. برای الآن شاید چنین دورنمایی اندکی زویایی به نظر برسد، بااین‌وجود به نظر می‌رسد که رقبا به‌شدت از نرم‌افزار و سیستم‌عامل‌های خود (اندروید و iOS) محافظت می‌کنند.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.