دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد

اوبر سرانجام دارا خسروشاهی مدیرعامل فعلی شرکت Expedia را به عنوان مدیرعامل جدید خود انتخاب کرد.

0

دارا خسروشاهی در سال 1348 در ایران متولد شد و سپس 9 سال بعد به آمریکا مهاجرت کرد. پس از این‌که او مهندسی الکتریکی را از دانشگاه براونز کسب کرد به شرکت Allen and Co پیوست. چند سال بعد و در سال 2005 او به سمت مدیرعامل شرکت اکسپدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان برگزیده شد که در 60 کشور جهان فعالیت دارد.

گفتنی است در کنار شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت و آمازون اکسپدیا نیز از جمله اولین شرکت‌هایی بود که فرمان منع مهاجرت ترامپ را ناعادلانه و غیرقانونی خواند؛ چرا که اگر چنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شوند هیچ‌گاه افرادی مثل خسروشاهی فرصت فعالیت و پیشرفت جامعه را پیدا نخواهند کرد.

همان‌طور که می‌دانید اوبر بزرگترین شرکت آنلاین درخواست تاکسی است که نمونه‌های ایرانی آن مثل اسنپ و تپ‌سی را در ایران شاهد بوده‌ایم. گفتنی است خسروشاهی و اوبر یک رقیب یا دشمن مشترک دارند و آن هم گوگل است! اوبر در حال حاضر در زمینه خودروهای خودران با گوگل مشغول منازعات قانونی است و خسروشاهی نیز از این‌که گوگل به شکلی ناعادلانه نتایج جستجو را به نفع خود دستکاری می‌کند شاکیست. اکسپدیا یکی از شرکت‌هایی بود که شکایت آن از گوگل در اتحادیه اروپا باعث جریمه شدن 2.7 میلیارد دلاری گوگل شد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد دارا خسروشاهی شرایط لازم برای رهبری اوبر را داشته باشد؛ موفق‌ترین استارت‌آپی که روزبه‌روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود.

منبع techcrunch
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.