سامسونگ دلایل استفاده از باتری کوچک‌تر در گلکسی نوت 8 را شرح داد

هرچند اغلب مشخصات و قابلیت های گلکسی نوت 8 نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده، با این حال شاهد آن هستیم که باتری به کار رفته در آن از ظرفیت کمتری نسبت به باتری نوت 7 و حتی گلکسی اس 8 پلاس نیز برخوردار است.

0

اگر اخبار مربوط به پرچم‌دار سامسونگ را طی روزهای اخیر دنبال کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس تقریباً از نمایشگری با ابعاد و وضوح تصویر یکسانی بهره می‌برند، با این حال علی‌رغم آنکه پرچم‌دار سری گلکسی نوت از قلم اس پن نیز پشتیبانی می‌کند، با این حال به یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز گردیده و این در حالیست که اس 8 پلاس دارای باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی است!

تعبیه چنین ظرفیت باتری در نوت 8 باعث شد که شایعاتی مبنی بر عدم توانایی سامسونگ در تأمین باتری ظرفیت بالاتری که امنیت آن نیز تضمین شده باشد منتشر گردید، اما رئیس بخش موبایل سامسونگ، DJ Koh، در یک کنفرانس خبری دلیل کاهش ظرفیت باتری نوت 8 نسبت به مدل قبلی را این‌گونه شرح داده است:

چند دلیل وجود دارد که ظرفیت باتری این گوشی نسبت به نسل قبلی آن کاهش یافته است. یکی از آن‌ها به کار گیری از تراشه‌هایی با لیتوگرافی 10 نانومتری است که تا 30 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. همچنین کاربران قادر خواهند بود بر اساس الگوی استفاده خود از این تلفن همراه مصرف باتری را تنظیم کنند که درنهایت تأثیر خوبی بر روی بازدهی باتری خواهد داشت. در سوی دیگر اکنون ما می‌توانیم با قاطعیت امنیت باتری‌های نوت 8 را تضمین کنیم. این گوشی می‌تواند بیش از 95 درصد ظرفیت باتری خود را حتی بعد از 2 سال استفاده حفظ کند.

توجه داشته باشید که هرچند عمر شارژ باتری نوت 8 در آزمون‌های عملی مشخص نشده، با این حال طبق اعلام شرکت سازنده باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی آن قادر است انرژی دستگاه را در حالت پخش مداوم ویدئو تا 16 ساعت تأمین کند. این عمر شارژ در گلکسی نوت قبلی 17 الی 18 بوده است.

در سوی دیگر  در وب گردی با شبکه LTE نیز گلکسی نوت 8 در حدود 13 ساعت و گلکسی نوت 7 نیز 14 ساعت بازدهی دارند. به هر حال پیش‌بینی می‌شود که این کاهش ظرفیت باتری تأثیری در آمار فروش نوت 8 ایجاد نکند و شرکت سازنده امیدوار است که تا پایان سال جاری لااقل 11 میلیون نسخه از این محصول را به بازار عرضه کند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.