سهم اندروید از بازار گوشی‌های هوشمند به 87.7 درصد رسید

بر اساس آخرین آمار اندروید همچنان در حال گسترش است و اکنون سهم اندروید از بازار گوشی‌های هوشمند به 87.7 درصد رسیده است.

0

موسسه آماری Gartner گزارش‌های خود را در سه ماهه دوم سال میلادی جاری منتشر کرد. بر اساس این گزارش‌ها فروش جهانی گوشی‌های همراه به میزان 7.6 درصد در سه ماهه دوم سال میلادی جاری افزایش داشته است.

از بین 366.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند که در این بازه زمانی سه ماهه به فروش رسیده‌اند مقدار 87.7 درصد آن‌ها دارای سیستم عامل اندروید بوده‌اند و 12.1 درصد نیز از سیستم‌ عامل iOS بهره گرفته‌اند.

مدیر موسسه آماری Gartnet، آقای Anshul Gupta  در گزارش خود مدعی شد که تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده‌ با قیمتی حدود 150 تا 200 دلار، از جانب کاربران ساکن در کشورهای در حال توسعه، افزایش داشته. به گفته این مدیر ارشد برای این کاربران، مجهز بودن گوشی به اینترنت 4G در اولویت قرار داشته است.

در صدر فهرست فروشندگان گوشی‌های هوشمند نیز در سه ماهه دوم سال میلادی جاری، شاهد نام سامسونگ هستیم. این غول کره‌ای توانسته است چیزی حدود 82.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند.

این امر باعث شده تا سامسونگ مقدار 22.5 درصد از بازار گوشی‌های همراه را در اختیار خود داشته باشد. جالب است بدانید آمار نشان می‌دهد سامسونگ حدودا سالی 7.5 درصد سهم خود را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش داده است.

موسسه Gartnet احتمال می‌دهد علی‌رغم حضور رقبای چینی، باز هم شاهد افزایش فروش گلکسی‌های اس 8 سامسونگ در سال جاری میلادی باشیم. در سه ماهه دوم سال 2017 اپل نیز فروشی برابر با 44.3 میلیون دستگاه گوشی آیفون را تجربه کرده است.

جالب است بدانید این آمار در همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی برابر با 44.4 دستگاه گوشی هوشمند بوده است و با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت اپل شاهد کاهش فروش آیفون‌های خود است.

البته Gartner پیش‌بینی کرده است که معرفی آیفون 8 می‌تواند باعث افزایش فروش آیفون‌های اپل در سال میلادی جاری شود، اما به احتمال زیاد فروش خود گوشی آیفون 8 با توجه به عدم موجودی این گوشی در ماه‌های آینده با کندی انجام خواهد شد.

در این بین Ming-Chi Kuo، کارشناس موسسه KGI Securities نیز مدعی شده است که اپل تنها چیزی بین 2 تا 4 میلیون دستگاه آیفون 8 برای فروش پس از معرفی این گوشی موجود خواهد داشت.

از طرف دیگر Gartner بر این باور است که انتشار iOS 11 در کنار بهبود قابلیت‌های دستیار سیری اپل باعث افزایش فروش آیفون‌ها در سه ماهه پایانی سال 2017 خواهد شد.

در این گزارش هواوی توانسته است پس از سامسونگ و اپل با فروش 36 میلیون دستگاه گوشی هوشمند جای سوم را از آن خود کند. این آمار برای شرکتی نظیر هواوی واقعاً چشمگیر به حساب می‌آید.

جالب است بدانید هواوی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی چیزی حدود 17 درصد افزایش فروش در قسمت‌ گوشی‌های هوشمند خود داشته است. در نتیجه هم اکنون مقدار 9.8 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار هواوی است.

موسسه آماری Gartner در انتهای گزارش خود به این نکته نیز اشاره کرد که عدم موجودی قطعات گوشی‌های هوشمند تراز اول نظیر صفحه‌های OLED و فلش مموری به آمار فروش این گوشی‌ها تا پایان سال 2017 لطمه وارد خواهد کرد.

 

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.