مایکروسافت نسخه ویژه ایکس‌باکس وان ایکس را برای پیش‌خرید عرضه کرد

مایکروسافت ایکس‌باکس وان ایکس را در مراسم E3 2017 رونمایی کرد، اکنون نیز شاهد نسخه آغاز پیش خرید نسخه‌ای ویژه‌ از ایکس‌باکس وان با نام Project Scorpio Edition هستیم.

0

مایکروسافت چندی پیش از پروژه‌ای با نام Project Scorpio برای ارتقا سخت‌افزاری کنسول ایکس باکس وان خبر داد. این پروژه در نهایت به ساخت کنسولی ارتقا یافته با نام ایکس‌باکس ایکس منجر شد.

اکنون نیز شاهد رونمایی و پیش‌فروش نسخه‌ای ویژه از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس با نام Project Scorpio Edition هستیم. این نسخه‌ ویژه‌ از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نسبت به مدل اصلی این کنسول طراحی متفاوتی دارد و نام Project Scorpio  بر روی آن حک شده است.

جالب اینجاست که در روی جعبه این نسخه ویژه نیز شاهد حک شدن یک علامت بزرگ X هستیم که شکل و شمایل اولین نسخه از کنسول‌های ایکس‌باکس را در ذهن تداعی می‌کند. به غیر از این مواردی که در کنسول ایکس‌باکس وان ایکس مدل Project Scorpio به آن اشاره کردیم تفاوت‌های زیادی در این کنسول نسبت به مدل اصلی آن وجود ندارد. حتی صفحه‌ LCD که در نسخه آزمایشی ایکس‌باکس وان ایکس حضور داشت نیز در این نسخه ویژه به چشم نمی‌خورد.

ایکس‌‌باکس وان ایکس با هدف رقابت با کنسول پلی‌استیشن 4 پرو راهی بازار شده است و انصافا باید گفت که قدرت گرافیکی بیشتری نسبت به رقیب دارد. در کنسول ایکس‌باکس وان ایکس شاهد حضور 6 teraflops قدرت گرافیکی هستیم در صورتی که پلی استیشن 4 پرو تنها 4.2 teraflops قدرت گرافیکی دارد.

این امر باعث شده است تا مایکروسافت از سازندگان بازی‌های کنسولی درخواست کند تا در حین توسعه بازی از سخت‌افزار قویتر کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نهایت استفاده را ببرند. در حال حاضر بیشتر از یک صد عنوان بازی قرار است با گرافیک بهینه‌ شده‌ای برای ایکس‌باکس وان ایکس منتشر شوند.

لازم به ذکر است که توسعه دهندگان به صورت اختصاصی قادر به ساخت بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نخواهند بود و بازی‌های این کنسول باید با کنسول ایکس‌باکس وان سازگاری داشته باشد.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس با قیمت 499 دلار پیش‌فروش می‌شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.