پتنت جدید موتورولا: صفحه‌نمایشی که خودش را ترمیم می‌کند!

موتورولا هم‌اکنون به روزهایی فکر می‌کند که در آن صفحات‌نمایش می‌توانند خودشان را ترمیم کنند و در همین راستا پتنتی را به ثبت رسانده است.

0

امروز تصاویری از پتنت جدید موتورولا منتشر شده است که نشان از ایده‌ی موتورولا برای صفحه‌نمایشی دارد که خودش را ترمیم می‌کند. این کار با حرارت‌دادن به بخش‌های آسیب‌دیده صورت می‌گیرد تا بتوان از میزان خطو‌خش‌های روی صفحه کم کرد. این فرآیند وابسته به ماده‌ی خاصی است که Shape Memory Polymer نام دارد و می‌تواند تغییر شکل دهد و سپس با دریافت حرارت، به حالت اولیه‌ی خودش بازگردد. البته این حرارت‌دادن هم باید به شیوه‌ی خاصی انجام شود تا دمای ماده در بازه‌ی کوتاهی تغییر کند.

این ماده می‌تواند روی صفحات ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی که دارای حسگر لمس خازنی هستند نیز به کار برده شود. با این که حرارت داخلی دستگاه می‌تواند برای ترمیم استفاده شود، اما حرارت دست کاربر نیز این قابلیت را دارد تا در روند ترمیم مفید واقع شود.

البته همان‌طور که به‌خاطر دارید ال‌جی پیش از این گوشی‌های سری G Flex خود را با صفحه‌نمایش ترمیم‌شونده عرضه کرده بود که در این گوشی‌ها خط و خش‌های جزئی پس از مدتی خود به خود ترمیم می‌شد اما ظاهراً هدف موتورولا فراتر از این‌هاست.

با این‌که این ایده بسیار جذاب است و هدف نهایی برای صفحات‌نمایش به‌نظر می‌رسد، اما مطمئناً در آینده‌ی نزدیک شاهد کاربردی‌شدن آن نخواهیم بود. ازطرفی ماده‌ی مذکور نیز طبق مشاهدات از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و با صفحه‌ی شیشه‌ای قابل مقایسه نیست. با این حال می‌توان از آن در محصولاتی که مختص کودکان ساخته می‌شود استفاده کرد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.