مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته پایانی مرداد ماه

هفته گذشته اخبار متنوع و بسیاری از دنیای بازی داشتیم که طرفداران بازی‌های ویدیویی را به شدت خوشحال کرد و تعدادی بازی متوسط هم برای کنسول‌های مختلف عرضه شد…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته پایانی مردادماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از امتیازات دریافتی بازی‌های LawBreakers و آنچارتد گرفته تا تداوم صدرنشینی بازی کراش و تایید بازی We Happy Few برای پلی‌استیشن 4:

اخبار مهم

جزئیات جدید بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

دومین نسخه از سری موفق ولفنشتین با عنوان Wolfenstein II: The New Colossus چندی پیش و در جریان E3 2017 به نمایش گذاشته شد. ینز ماتیاس، کارگردان بازی ولفنشتین، در مصاحبه‌ای با مجله رسمی پلی‌استیشن اعلام کرد که یکی از اهداف آن‌ها افزایش خشونت و هیجان بازی در نسخه جدید است. در بازی ولفنشتین 2 قرار است کلی سلاح سنگین جدید و آتش ببینیم و به نوعی به تخلیه هیجانی بازیکن در طول بازی کمک شود. شخصیت اصلی بازی موضوعات بازی را شخصی‌تر و درگیرانه‌تر از همیشه می‌یابد و به نوعی احساسات خود را درگیر یک جنگ ملیتی می‌بیند. در آبان سال جاری منتظر عرضه بازی Wolfenstein 2: The New Colossus روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی باشید.

امتیازهای بررسی بازی LawBreakers

بازی جدید کلیف بلیزینسکی، خالق سری معروف چرخ‌دنده‌های جنگ (Gears of War)، با نام LawBreakers دو هفته پیش عرضه شد اما اگر برای اثبات خاص بودن بازی به چیزی بیشتر از نام بلیزینسکی نیاز دارید می‌توانید در ادامه تعدادی از نمرات کسب شده توسط این بازی را مشاهده نمایید:

IGN Italia = 85

PC Gamer = 84

GameSpot = 80

Hardcore Gamer = 80

Playstation LifeStyle = 80

TrustedReviews = 80

Hardcore Gamer = 80

Push Square = 80

Multiplayer.it = 78

Game Informer = 78

Attack of the Fanboy = 70

EGM = 70

متای بازی تا این لحظه 78 ثبت شده است. بازی LawBreakers با سبک اکشن اول شخص خود توانسته تا حدودی نظر منتقدین و البته طرفدارانش را جلب نماید.

رویداد تجربه پلی‌استیشن یا PlayStation Experience 2017

هر ساله در اواخر سال میلادی شاهد برگزاری یک رویداد گسترده از سوی شرکت سونی هستیم که تحت عنوان PlayStation Experience جدیدترین پیشرفت‌ها از بازی‌های انحصاری کنسول‌های این شرکت را نمایش می‌دهد. طبق گفته سونی این نمایشگاه امسال نیز برگزار می‌شود و این بار افراد حاضر در نمایشگاه می‌توانند با استفاده از کنسول پلی‌استیشن 4 پرو با کیفیت 4K از دموی بازی‌ها نهایت لذت را ببرند. همچنین تعدادی دمو از بازی‌های هدست واقعیت مجازی را می‌توانید در این رویداد بزرگ تجربه نمایید. برای اطلاع از جزئیات برگزاری مراسم تجربه پلی‌استیشن 2017 به این لینک مراجعه نمایید.

نمرات و نقدهای بازی Sonic Mania

اگر از طرفداران قدیمی بازی‌های ویدیویی باشید قطعا بازی فوق‌العاده سونیک خارپشت را به خاطر دارید. اکنون سگا می‌خواهید خاطرات این بازی را با عنوانی به نام Sonic Mania برای طرفداران زنده کند. بازی سونیک مانیا چند روز پیش برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه شد و تا یک هفته دیگر نیز برای پلتفرم پی‌سی متشر می‌شود اما اگر می‌خواهید از تجربه منتقدین از این بازی آگاه شوید، شما را به دیدن نمراتی که آن‌ها به این بازی داده‌اند دعوت می‌کنیم:

Gaming Age = 100

TheSixthAxis = 100

GameSpot = 90

Attack of the Fanboy = 90

DualShockers = 90

IGN = 87

Playstation Universe = 85

Game Informer = 85

Xbox Achievements = 80

USgamer = 80

Push Square = 80

Polygon = 70

در حال حاضر بازی Sonic Mania با متای 88 توانسته به طور کامل حفره وجود یک بازی پلتفرمر دو بعدی شگفت‌انگیز را در سال 2017 پر کند.

کراش دست بردار نیست

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در هفته‌های اخیر شگفتی‌ساز جدول فروش بازی‌ها در برتانیا بوده است و دست بردار هم نیست زیرا هفته گذشته نیز در صدر فروش این جدول قرار داشت. تاکنون بازی شش هفته در صدر جدول قرار داشته است و پس از دریافت لقب ماندگارترین بازی پلی‌استیشن 4 در صدر جدول فروش، باز هم به دنبال شکستن رکوردهای فروش دیگر است. در ادامه چینش بازی‌ها در جدول فروش این هفته را نظاره‌گر هستید:

  1. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  2. Fallout 4
  3. Grand Theft Auto V
  4. Dishonored 2
  5. Doom

عناوین شرکت بتسدا به لطف تخفیف‌های اخیر به رده‌های بالای این جدول صعود کرده‌اند. برای مشاهده لیست کامل‌تر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا به اینجا بروید.

امتیاز بررسی‌های بازی «آنچارتد: میراث گمشده»

در نهایت امروز جدیدترین نسخه از سری بازی آنچارتد که یک نسخه فرعی به شمار می‌آید تحت عنوان Uncharted: The Lost Legacy منتشر خواهد شد. هر چند که چشم بسته هم می‌توان یکی از نسخه‌های این سری بازی را انتخاب کرد و از آن لذت برد اما باز هم برای اطمینان بیشتر از خرید خود می‌توانید نمراتی را که مراجع معتبر بررسی بازی‌ها به بازی Uncharted: The Lost Legacy داده‌اند در ادامه مشاهده فرمایید:

Trusted Reviews = 100

Game Informer = 90

GameSpot = 90

PlayStation LifeStyle = 90

Destructoid = 90

LaPS4 = 85

Polygon = 85

PlayStation Universe = 85

Gameblog = 80

IGN = 75

متای بازی آنچارتد: میراث گمشده تا این لحظه 86 است. همچنین اگر هنوز نمی‌دانید این بازی به چه مقدار فضا نیاز دارید، در جدیدترین خبر از بازی مطلع شدیم که برای نصب این بازی روی کنسول خود به 44.7 گیگابایت فضای خالی احتیاج خواهید داشت.

تایید نسخه بهبودیافته بازی ریکور

سپتامبر سال گذشته بازی ReCore برای دو پلتفرم پی‌سی و ایکس‌باکس وان عرضه شد و اکنون سازنده آن در پی انتشار نسخه‌ای بهبودیافته از این بازی با نام ReCore: Definitive Edition است. این نسخه از بازی در تاریخ 7 شهریور عرضه شده و دارای ویژگی‌های ارتقا یافته بسیاری است که می‌توان به مواردی مانند پشتیبانی از قابلیت HDR، گرافیک بهبودیافته و محتویات اضافی اشاره کرد. گمانه‌زنی‌هایی هم وجود دارد که این بازی برای افرادی که نسخه معمولی بازی را در اختیار داشته باشند به صورت رایگان منتشر شود.

تاخیر در عرضه بازی Crackdown 3

تاحیر در عرضه بازی‌ها همیشه امری ناامیدکننده برای طرفداران است اما اگر به اوضاع بازی‌ها در چند سال اخیر نگاهی بیندازیم، بهتر است این تاخیرها را به فال نیک بگیریم. از زمان معرفی بازی کرک‌داون 3 مدت زیادی می‌گذرد اما این بازی باز هم تاخیر خورده و طرفدارانش نباید تا سال 2018 منتظر عرضه آن باشند. دلیل این تاخیر پرداخت بیشتر جلوه‌های بصری بازی عنوان شده است. برای جزئیات بیشتر از تاریخ انتشار بازی Crackdown 3 و دلیل تاخیر آن به این لینک مراجعه کنید.

بازی تکن 7 برای گوشی‌های هوشمند

بازی Tekken 7 بالاخره برای گوشی‌های هوشمند نیز تایید شد و از امروز کاربران پلتفرم iOS در کشور کانادا می‌توانند به تجربه این بازی بپردازند. در آینده‌ای نه چندان دور این بازی در پلتفرم اندروید و همچنین سایر نقاط جهان در دسترس قرار می‌گیرد. در بازی قابلیت استفاده از 100 کاراکتر مختلف با ویژگی‌هایی متفاوت را خواهید داشت که به خودی خود یک رکورد در بازی‌های مبارزه‌ای برای گوشی به حساب می‌آید. سایر اطلاعات مربوط به نسخه گوشی بازی تکن را می‌توانید در اینجا پیگیر شوید.

بازی We Happy Few برای پلی‌استیشن 4 تایید شد

بازی عجیب و غریب We Happy Few در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E32016 معرفی شد و پس از مدتی به صورت Early Access در دسترس کاربران پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پی‌سی قرار گرفت. اکنون تاریخ دقیق انتشار نسخه نهایی بازی مشخص شده است اما در کنار آن توسط کمپالژن گیمز، استودیو سازنده بازی، نیز اعلام کرد که در نهایت شاهد عرضه این بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 خواهیم بود. بازی با قیمت 60 دلار عرضه می‌شود و افرادی که آن را پیش‌خرید کنند یک سلاح اضافی دریافت خواهند کرد. بازی We Happy Few در روز 24 فروردین بهار آینده برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و البته پلتفرم پی‌سی انتشار می‌یابد.

تغییرات و بهبودهای بروزرسانی شماره 5.00 پلی‌استیشن 4

با ارائه اطلاعات مربوط به آپدیت 5.00 فریمویر کنسول پلی‌استیشن 4 انتظار تغییرات بسیار مختلف و چشمگیری را داشتیم اما ظاهرا نباید زیاد انتظار چیز عجیب و غریبی را داشت. بخشی از مهم‌ترین تغییرات این فریمویر شامل اضافه شدن قابلیت Family on PlayStation Network برای مدیریت بهتر کنسول توسط والدین، اصلاحات در بخش مدیریت دوستان، بهبود کیفیت استریم برای پلی‌استیشن 4 پرو و… است. در این میان بخش‌های Quick Menu و Notifications هم بهبودهایی را به خود دیده‌اند و کاربران هدست واقعیت مجازی PS VR هم تجربه‌ای خوشایندتر از گذشته خواهند داشت.

بررسی حضور زنان در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران

در سومین دوره از لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران متقاضیان می‌توانند در پنج رشته فیفا 17، PES 2017، لیگ افسانه‌ها (League of Legends)، کلش رویال و کوئیز آف کینگز شرکت کنند که در این بین بانوان هم می‌توانند در دو رشته مربوط به بازی‌های موبایل یعنی دو بازی Clash Royal و Quiz of Kings شرکت نمایند. گیم‌نیوز موضوع حضور زنان در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران را زیر ذره‌بین برده و می‌خواهد به بررسی موشکافانه آن بپردازد.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

 در هفته‌ای که گذشت بازی‌های نسبتا متوسطی عرضه شد که از شاخص‌ترین‌های آن می‌توان به نسخه ریمستر شده استارکرفت اشاره کرد. در ادامه می‌توانید لیست بازی‌های منتشر شده در هفته پیش را مشاهده فرمایید:

August 14, 2017 | بیست و سوم مرداد 1396

StarCraft: Remastered

پلتفرم: Windows

====================

August 15, 2017 | بیست و چهارم مرداد 1396

Agents of Mayhem

پلتفرم: Windows / Xbox One / PS4

——————

Cities: Skylines

پلتفرم: PS4

——————

Matterfall

پلتفرم: PS4

——————

Nidhogg 2

پلتفرم: PS4 / Windows / Mac

——————

Night Trap 25th Anniversary

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Observer

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Sonic Mania

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

——————

Sudden Strike 4

پلتفرم: PS4

——————

The Pillars of The Earth Book 1: From The Ashes

پلتفرم: Windows / Mac / Linux / PS4 / Xbox One

——————

Troll and I

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Undertale

پلتفرم: PS4 / PS Vita

====================

طی هفته‌ای که سپری شد بازی‌های نه چندان زیادی عرضه و البته اخبار هیجان‌انگیزی منتشر شد. البته در هفته آینده با اخبار نمایشگاه بزرگ گیمزکام 2017 همراه شما خواهیم بود، آمده باشید! نظراتتان را در رابطه با این سری مقاله بیان کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.