چرا در طراحی داخلی هواپیماها بیشتر از رنگ آبی استفاده می‌کنند؟

آیا می‌دانید چرا شیشه‌های هواپیما گرد هستند؟ می‌دانید چرا صندلی‌های هواپیما با توجه به پنجره‌ها قرار نگرفته‌اند و در یک ردیف نیستند؟ چرا در طراحی داخل هواپیما از رنگ آبی استفاده شده است؟ همه‌ی اینها بنا به دلایلی اصولی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

0

تا به حال به طراحی داخلی هواپیما توجه کرده‌اید؟ شاید بارها با این غول هوایی به سفرهای دور و دراز رفته باشید اما آنطور که باید و شاید توجه نکرده‌اید. اولین گزینه‌ای که در طراح‌ی داخلی هواپیما به آن توجه می‌شود این است که چه رنگ و الگویی آسایش و آرامش مسافرین را تامین می‌کند. رنگ صندلی، فرش، سقف و حتی سینی غذا هم از قلم نمی‌افتد!

«ویجیرنا تریپ» طراح داخلی و کارمند شرکت بوئیگ در این باره می‌گوید، در بسیاری از فرهنگ‌ها رنگ آبی و سبز نشان آرامش است. رنگ‌ها می‌توانند درک افراد از رطوبت، دما و حتی بو را تحت تاثیر قرار دهند و به همین خاطر است که رنگ آبی پاکی و تازگی را تداعی می‌کند. از آنجا که پرواز می‌تواند به یک پدیده‌ی پر استرس تبدیل شود آبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک سفر هوایی باشد.

جالب است بدانید خطوط هوایی کنترل تمام و کمالی بر تعداد ردیف‌ها، صندلی‌های درون کابین و نحوه‌ی قرار گرفتن‌ آنها دارند. هدف آنها جا دادن حداکثر تعداد ممکن مسافر در هواپیماست نه فراهم کردن چشم‌انداز زیبا برای شما، به همین خاطر هم قرار نیست هر صندلی درست جلو یک پنجره قرار بگیرد!

مطمئنا در پرواز بعدی خود بیشتر به جزئیات داخلی توجه خواهید کرد.

منبع thisisinsider
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.