محققان گوگل الگوریتمی برای حذف واترمارک از روی تصاویر توسعه داده‌اند

واترمارک بر روی تصاویر برای حفظ کپی‌رایت آن‌ها درج میشود اما از قرار معلوم محققان گوگل الگوریتمی برای حذف واترمارک از روی تصاویر توسعه داده‌اند

0

باخبر شدیم محققین گوگل موفق به پیدا کردن اشتباهی شده‌اند که سایت‌هایی نظیر Adobe Stock برای واترمارک گذاشتن بر روی عکس‌ها استفاده می‌کنند.

با استفاده از این اشتباه محققین گوگل به الگوریتمی دست پیدا کرده‌اند که می‌توان به کمک آن واترمارک قرار گرفته بر روی عکس را شناسایی و آن را حذف نمود.

البته هدف گوگل دور زدن فرآیند واترمارک گذاری بر روی عکس‌ها نیست. در همین زمینه Tali Dekel و Michael Rubenstein به عنوان اعضای تیم تحقیقاتی گوگل در یک پست بلاگ نوشته‌اند که به همان ترتیب که پیدا کردن اشکال‌های نرم‌فزاری در سیستم‌های عامل و نرم‌افزارها باعث بهبود این نرم‌افزارها می‌شود. هدف تیم گوگل نیز از پیدا کردن این اشکال، بررسی و رفع آن در شیوه واترمارک گذاری بر روی عکس‌ها به صورت آنلاین است.

بنا به گفته کارشناسان گوگل واترمارک بیشتر عکس‌هایی که از این طریق گذاشته شده است را با الگوریتم گوگل می‌توان حذف کرد. یکی دیگر از مواردی که در فرآیند واترمارک‌ گذاری شاهد هستیم، تغییر موقعیت قرارگیری واتر مارک و میزان شفافیت آن است، اما از قرار معلوم این الگوریتم گوگل به راحتی می‌تواند تمامی این موارد را شناسایی کرده و واترمارک را حذف کند.

از طرف دیگر بر اساس نتایج تحقیقاتی که ماه گذشته در کنفرانس Computer Vision and Pattern Recognition  مطرح شد، تغییرات جزئی در واترمارک می‌تواند حذف آن را دشوارتر کند یا اینکه پس از حذف واترمارک آثار آن بر روی عکس باقی می‌ماند و در نتیجه عکس عملاً‌ بلااستفاده خواهد شد.

کارشناسان گوگل نیز مدعی هستند ایجاد واترمارک در مکان‌هایی مختلف و تصادفی در دسته‌ای از عکس‌ها باعث می‌شود تا فرآیند حذف آن توسط دشوارتر باشد.

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.