در iOS 11 قابلیت «دکمه پلیس» برای غیرفعال کردن اضطراری تاچ آی‌دی وجود دارد

اپل راه ساده‌ای را برای غیرفعال کردن تاچ‌آی‌دی در iOS 11 تعبیه کرده است، این شیوه منوی تماس‌های اضطراری را باز کرده و به صورت همزمان تاچ‌ آی‌دی را غیر فعال می‌کند.

0

اپل برای فراخوان کردن تماس‌های اضطراری تنظیمات جدیدی را تعبیه کرده است، به لطف این تنظیمات کاربر می‌تواند در شرایط اضطراری با 5 بار فشردن سریع دکمه پاور منوی برقراری تماس‌های اضطراری را فعال کند و همزمان تاچ‌آی‌دی نیز غیرفعال می‌شود و تنها توسط وارد کردن گذرواژه باز خواهد شد. این امر باعث می‌شود جلوگیری از دسترسی افراد بیگانه به آیفون می‌شود.

این ویژگی که پیش از این یکی از کاربران توییتر متوجه آن شده بود اکنون بوسیله وب‌سایت The Verge نیز در نسخه iOS 11 Beta تایید شده است.

در نسخه‌های فعلی iOS  اگر کاربر بخواهد تاچ‌آی‌دی را غیرفعال کند باید حتما آیفون را ریستارت کرده و چند روز صبر کند تا درخواست ورود گذرواژه به صورت خودکار نمایان شود. یا اینکه از یک انگشت دیگر برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش در تاچ‌آی‌دی استفاده شود و یا قابلیت تاچ‌آی‌دی را کاملا در منوی تنظیمات غیرفعال کند.

این ویژگی جدید برای کاربری در نظر گرفته شده است که در شرایط اضطراری قرار دارد و در نتیجه قفل شدن خودکار تاچ‌آی‌دی می‌تواند جلوی ضررهای احتمالی ناشی از دسترسی افراد بیگانه به آیفون کاربر بگیرد.

باز کردن قفل گوشی توسط سنسور تشخیص اثر انگشت موضوع مهمی برای سازمان‌های امنیتی است. حتی پلیس میشیگان در یک پرونده برای باز کردن قفل صفحه گوشی کاربری که به قتل رسیده بود مجبور شده تا بوسیله اسکن سه‌بعدی از انگشت مقتول قفل گوشی وی را باز کند.

این ویژگی جدید حکایت از اهمیت اپل به امنیت بیشتر آیفون‌ها دارد، چرا که گفته می‌شود در آیفون بعدی نیز ممکن است اپل از قابلیت تشخیص چهره کاربر برای باز کردن قفل آیفون استفاده کند. با این حساب امکان عدم باز شدن قفل گوشی توسط کاربر با استفاده از چهره وی نیز در مواقع اضطراری اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

انتظار داریم تا نسخه نهایی iOS 11 را در ماه آینده برای آیفون‌های اپل شاهد باشیم. نسخه آزمایشی این سیستم‌عامل جدید موبایل اپل نیز مدتی است که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.