گوگل سرانجام نسخه تحت وب پیام‌رسان Allo را عرضه کرد

اپلیکیشن Allo گوگل یکی از چندین پیام‌رسان این شرکت است که سرانجام نوبت به عرضه‌ی نسخه‌ی تحت وب آن رسیده است. این قابلیت از ابتدای عرضه‌ی این اپلیکیشن بسیار مورد انتظار بود.

0

این پیام‌رسان حدود یک سال پیش برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد و مشخص نیست که چرا عرضه‌ی نسخه‌ی تحت وب آن تا این حد با تأخیر مواجه شده است.

گرچه در حال حاضر تنها در شرایطی قادر به استفاده از این نسخه هستید که دارای یک گوشی اندرویدی هم باشید؛ به این دلیل که برای فعال‌سازی آن نیاز به یک اپلیکیشن Allo روی گوشی خود دارید تا بتوانید آن را با نسخه‌ی تحت وب هم‌گام‌سازی کنید. این کار با اسکن یک کد QR انجام می‌شود تا هویت شما تأیید شود؛ درست مانند سیستم نسخه‌ی تحت وب پیام‌رسان واتس‌اپ. متأسفانه گوگل در این زمینه از پیام‌رسان فیس‌بوک الگوبرداری نکرده است. گفتنی‌ست که پیام‌رسان تحت وب فیس‌بوک نیازی به هم‌گام‌سازی با گوشی ندارد و نسخه‌ی تحت وب آن به‌عنوان یک پیام‌رسان مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به مدت زمان زیادی که طول کشید تا نسخه‌ی تحت وب Allo عرضه شود، انتظار می‌رفت که گوگل هم مانند فیس‌بوک این قابلیت را عملی کند.

وقتی به صفحه‌ی اصلی نسخه‌ی تحت وب Allo مراجعه می‌کنید، با صفحه‌ای مانند تصویر بالا روبه‌رو می‌شوید. سپس برای فعال‌سازی آن نیاز به اسکن کد QR از طریق گوشی هوشمند خود دارید. گوگل وعده داده است که پشتیبانی از دستگا‌ه‌های آیفون را به‌زودی به این نسخه اضافه کند. یکی از معایب دیگر این نسخه این است که تنها در مرورگر گوگل کروم اجازه‌ی دسترسی به آن را دارید و نهایتاً از آن‌جا که نسخه‌ی تحت وب، مستقیماً برداشتی از اپلیکیشن نصب‌شده روی گوشی است، اگر باتری گوشی هوشمندتان تمام شود یا اتصال آن به اینترنت قطع شود، دیگر قادر به استفاده از نسخه‌ی تحت وب هم نخواهید بود.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.