ارزش بیت‌کوین از 4000 دلار هم فراتر رفت!

ارزش بیت‌کوین یا همون پول دیجیتالی رمزگذاری شده حالا به بیش از 4000 دلار رسیده است. بیت‌کوین در چند ماه و خصوصاً چند روز اخیر مورد توجه فراوانی بوده و ارزش آن چندبرابر شده است.

0

اگر اهل اقتصاد یا فناوری باشید حتماً پول‌های دیجیتالی رمزگذاری شده یا cryptocurrency را می‌شناسید. بیت‌کوین که اولین نوع از این پول‌ها بود روز گذشته آخرین بار با قیمت 4000.93 دلار معامله شد تا رکوردشکنی کرده باشد. جالب است بدانید در سال 2017 ارزش بیت‌کوین چهاربرابر شده است و تنها در ماه مرداد نیز 40 درصد افزایش قیمت این پول را شاهد بوده‌ایم. ارزش بازار بیت‌کوین حالا 64 میلیارد دلار یعنی 10 میلیارد دلار بیشتر از هفته گذشته تخمین زده می‌شود.

جالب‌تر این‌که خوب است بدانید اگر 5 سال پیش حدود 180 هزارتومان بیت‌کوین خریده بودید با احتساب این افزایش قیمت و تغییرات نرخ دلار حالا یک میلیاردر بودید! چرا که ارزش بیت‌کوین در 5 سال حدوداً 800 برابر شده است!

کارشناسان دلیل افزایش یکباره قیمت بیت‌کوین در ماه اخیر را افزایش تقاضا خصوصاً در بازار ژاپن و مبادله با ین عنوان کرده‌اند به نحوی که 46 درصد از حجم تبادل بیت‌کوین مربوط به این کشور بوده است. طبق آمار CryptoCompare تبادل با دلار نیز 25 درصد از این تبادلات و یوآن چین و وون کره جنوبی نیز 12 درصد از آن را تشکیل داده‌اند.

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دلار را کارشناسان افزایش قیمت طلا و نگرانی‌ها از حمله اتمی کره شمالی عنوان کرده‌اند. علاوه بر این اشتقاق و دوبخشی شدن بیت‌کوین در این ماه یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت این پول است. برخی کارشناسان البته کماکان باور دارند این قیمت تنها یک حباب است و به زودی ارزش بیت‌کوین به کمتر از 2000 دلار سقوط خواهد کرد؛ هرچند که در تاریخ بیت‌کوین همیشه این پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمده و بیت‌کوین روزبه‌روز ارزشمندتر شده است.

منبع cnbc forbes
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.