روبات هوش مصنوعی OpenAI بهترین بازیکنان DotA 2 را شکست داد!

روبات OpenAI که محصول دست استارتاپی تحت پشتیبانی ایلان ماسک است حسابی در مسابقات DotA 2 گرد و خاک به پا کرد و توانست بهترین بازیکنان DotA 2 را شکست دهد.

1

تورنمت سالانه Valve در حال برگزاری است و در جریان مسابقات Dota 2، یک روبات که در یکی از استارتاپ‌های ایلان ماسک ایجاد شده است توانست زیرک‌ترین بازیکن Dota 2، را به سادگی شکست دهد.

مهندسین سازمان غیرانتفاعی که روبات OpenAI را توسعه دادند مدعی هستند این روبات تنها در عرض دو هفته توانسته‌ است تمامی موارد لازم برای بازی DotA 2 را فرا بگیرد.

جالب است بدانید این اولین باری است که هوش مصنوعی توانسته است در مسابقات رقابتی e-Sport در برابر انسان‌ها پیروز شود. ایلان ماسک نیز به همین دلیل با انتشار توییتی این پیروزی را جشن گرفته است. وی در توییت خود متذکر شد که روبات OpenAI با چالش‌هایی بیشتر از بازی‌های تخته‌ای نظیر شطرنج در بازی DotA 2 روبرو بوده است.

ناگفته نماند که متغیرهای کمی در بازی که روبات OpenAI موفق به برد آن شده است وجود داشته اما باز هم شکست بازیکن معروف بازی‌ DotA 2 که وی را با نام Dendi در این بازی‌ها میشناسیم در برابر روبات OpenAI موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.

جالب است بدانید بعضی از حرکت‌های روبات Open AI در حین بازی شباهت‌های زیادی به تصمیم‌گیری‌های انسان داشته است و این امر به اندازه‌ای بوده که Dendi به عنوان رقیب این روبات نیز در حین بازی حیرت زده شده بود.

برای آن دسته از کاربرانی که با بازی DotA 2 آشنا نیستند باید بگوییم، در این بازی که پیچیدگی‌های زیادی نیز دارد دو تیم 5 نفره برای محاصره و به تسلیم درآوردن استحکامات رقیب با هم به رقابت می‌پردازند. در این بازی شاهد حضور 113 کاراکتر با توانایی‌های مخصوص به خود هستیم. آیتم‌های زیادی نیز در بازی DotA 2 وجود دارد که استفاده از آن‌ها باعث افزایش توان کاراکترهای بازی می‌شود. این موارد باعث شده است تا بازیکن‌ها تصمیم‌گیری‌ها و پیچیدگی‌های بسیار زیادی را در پیش‌رو داشته باشند.

در مجموع باید گفت شاهد سرمایه‌گذاری‌های زیادی از جانب شرکت‌های بزرگ برای توسعه هوشمند مصنوعی و یادگیری ماشینی هستیم، در نتیجه به احتمال زیاد در آینده نیز خبرهای بیشتری را از این دست خواهید شنید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که در خصوص هوش مصنوعی چندی پیش مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد که پاسخ ایلان ماسک را به دنبال داشت. مطالعه متن این خبر که ایلان ماسک مدعی شده بود درک زاکربرگ از هوش مصنوعی محدود است نیز خالی از لطف نیست.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین می‌گوید

    بعد از خوندن خبر خیلی تعجب کردم واقعا صنعت گیم داره پیشرفت میکنه