گلکسی اس 9 از مادربورد «انباشته» برای قرار دادن باتری بزرگتر استفاده خواهد کرد

استفاده از مادربوردهای «انباشته» برای آیفون مدتی خبرساز بود و حالا شرکت اپل اعلام کرده که قرار است آیفون 8 را به مادربورد انباشته تجهیز کند تا فضایی برای باتری ال‌شکل بزرگتر فراهم کند. سامسونگ نیز قصد دارد از همین روش برای بهبود باتری گلکسی اس 9 استفاده کند.

0

شرکت سامسونگ که سعی داشت به کمک شرکت‌های مختلف راه حلی برای انتقال حسگر تشخیص اثر انگشت به زیر صفحه نمایش پیدا کند در این مسیر با مشکلاتی مواجه ‌شد و در نهایت تصمیم گرفت خودش این موضوع را حل و فصل کند.

بُردهای مدار پیشرفته‌ی SLP (برد مدار PCB) چیپ‌ها را نزدیک به هم نگه داشته و فضای بیشتری برای قرار گرفتن سایر جزئیات، مثلا باتری بزرگتر، را درون گوشی فراهم می‌کند. این درست همان کاری است که به گفته‌ی منابع خبریِ این شرکت احتمالا سامسونگ قصد دارد بر روی گلکسی اس 9 انجام دهد.

بنظر می‌رسد چهار تامین کننده‌ از ده تامین‌کننده‌‍‌ای که سامسونگ از آنها برای بُرد مدار گوشی‌های خود استفاده می‌کند قابلیت و ظرفیت تولید طرح‌های SLP را دارند. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا همه دستگاه‌های گلکسی S9 از این قابلیت برخوردار نیستند؟ طبق گفته‌ی این منابع، سامسونگ گوشی‌های S9 مجهز به تراشه‌ی اکسینوس را به تکنولوژی ذخیره‌ی فضای PCB تجهیز می‌کند، نه به این دلیل که تامین کنند‌ها ظرفیت لازم را ندارند بلکه به این خاطر که در حال حاضرر استفاده از بُردهای مجهز به سیستم‌ پیشرفته‌ در دستگاه‌های دارای تراشه کوالکوم با دشواری‌هایی همراه است.

بر اساس گزارشات هر دو مدل S9 و +S9 صفحه نمایش یک‌اندازه و ظاهری شبیه به برادران خود S8 و +S8 دارند اما از تکنولوژی یک‌پارچه‌سازی لایه لمسی  Y-OCTA بهره می‌برند. به این ترتیب از ضخامت نمایشگر کاسته شده و هزینه‌های تولید نیز تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

آنطور که گفته می‌شود بخش تولید نمایشگر سامسونگ در سال آینده با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد.

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.