حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش برای اولین بار در گلکسی نوت 9 پدیدار خواهد شد

به‌نظر می‌رسد جای‌دادن حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش یکی از چالش‌های بزرگ سال برای سامسونگ، اپل و دیگر برندهای کم‌ترشناخته‌شده است. پیداکردن راه‌حل برای آن می‌تواند تا چندین میلیون دلار به فروش این گوشی‌های هوشمند اضافه کند.

0

ارائه‌ی راه‌کاری برای این مسئله می‌تواند موجب ظهور گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه و کلیدهای زیر صفحه‌نمایش شود. سامسونگ در تلاش بود تا اولین شرکتی باشد که این کار را در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس پیاده‌سازی می‌کند، اما این فناوری در سال ۲۰۱۷ امکان‌پذیر نبوده است و این شرکت ترجیح داد تا حسگر اثرانگشت را در قسمت پشتی این گوشی‌ها قرار دهد. البته این کار بحث‌های فراوانی را به‌وجود آورد؛ چراکه کاربرها در اکثر مواقع به‌جای لمس آن، لنز دوربین را لمس می‌کنند و همین باعث کثیف‌شدن و ثبت اثرانگشت‌های بی‌مورد روی آن می‌شود.

سامسونگ البته شانس دیگری برای جای‌دادن حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش داشت و آن هم گلکسی نوت ۸ بود. شایعات حاکی از آن است که این اتفاق هم نخواهد افتاد و سامسونگ برای حل مشکل کثیف‌شدن لنز، فلش دوربین را بین حسگر اثرانگشت و لنز دوربین گلکسی نوت ۸ قرار داده است تا این مشکل برای کاربران کم‌تر پیش بیاید. گرچه این راه‌کار هنوز هم مناسب نیست و کسانی که دست‌های نسبتاً کوچک‌تری دارند باید با تلاش زیادی این حسگر را لمس کنند که چندان خوشایندشان نخواهد بود. ازطرفی اپل هم به‌دنبال جایگزینی برای حسگر اثرانگشت در آیفون ۸ است و آن هم فناوری انقلابی اسکن سه‌بعدی است. همین باعث می‌شود تا توپ در زمین سامسونگ بیفتد و این شرکت به‌دنبال چاره‌ای برای مشکلات حسگر اثرانگشت باشد.

یکی از تحلیلگران مطرح بازار گوشی‌های هوشمند، مینگ‌چی کو، نظر خود را درباره‌ی این که کدام گوشی هوشمند، اولین دستگاه در سال ۲۰۱۸ خواهد بود که حسگر اثرانگشت را در زیر صفحه‌نمایش قرار می‌دهد، اعلام کرده است. به‌گفته‌ی او سامسونگ تصمیم خود برای این کار را قطعی کرده است و گلکسی نوت ۹ اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که حسگر اثرانگشت آن با صفحه‌نمایش ادغام می‌شود.

این تحلیلگر اخیراً گزارشی را منتشر کرده است که در آن ادعا می‌کند سامسونگ در سال آینده شرکت تأمین‌کننده‌ی تجهیزات بایومتریک خود را از Synaptics به Egis تغییر خواهد داد و شرکت جدید، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی حسگرهای اثرانگشت برای سامسونگ خواهد بود. به‌علاوه از نظر او گلکسی نوت ۹ نیاز به گزینه‌های جدید برای فروش دارد و یکی از این گزینه‌ها می‌تواند حسگر اثرانگشت اپتیکال باشد. باید صبر کرد و دید که پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو همان‌طور که درباره‌ی اپل تا حد زیادی درست بودند، برای سامسونگ هم صحت خواهند داشت یا خیر.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.