مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته دوم مرداد ماه

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته دوم مردادماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از صدرنشینی مجدد کراش بندیکوت در حدول فروش گرفته تا معرفی فصل سوم بازی جذاب فور آنر:

اخبار مهم

پرفروش‌ترین بازی‌های جدول فروش هفتگی بریتانیا

در جدیدترین گزارش پرفروش‌ترین بازی‌های جدول فروش هفتگی بریتانیا باز هم شاهد صدرنشینی بازی محبوب Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هستیم که با قدرت تمام در حال فروش است و به هیچ عنوانی از جمله بازی اسپلاتون 2 اجازه خودنمایی نمی‌دهد. اسپلاتون 2 با این همه باز هم در رده دوم قرار گرفت و پس از آن هم بازی همیشه در صحنه حاضر، عنوان GTA V، حاضر شده است. در ادامه 5 بازی اول جدول را مشاهده می‌فرمایید:

  1. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  2. Splatoon 2
  3. Grand Theft Auto V
  4. Fallout 4
  5. Doom

برای مشاهده سایر بازی‌های لیست پرفروش‌ترین عناوین بریتانیا به اینجا مراجعه نمایید.

آمار فروش نینتندویی

براساس گزارشات رسیده نینتندو تنها در سه ماهه اول سال مالی جاری توانسته 4.7 میلیون دستگاه نینتندو سوئیچ به فروش برساند. دو بازی شاخص این کنسول یعنی ماریو کارت 8 دیلاکس و زلدا روی هم رفته بیش از 7 میلیون نسخه فروش داشته و بازی آرمز نیز با اینکه به تازگی منتشر شده از مرز فروش 1 میلیون نسخه گذشته است. کنسول 2DS XL با عرضه در استرالیا و نیوزلند توانست 20 هزار دستگاه فروش داشته باشد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و آمار فروش سایر محصولات نینتندو به این لینک بروید.

پلی‌استیشن ویتا هک شد

سرانجام پس از گذشت مدت زمان زیادی کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا به صورت کامل و مادام‌العمر هک شد. گروه Molecule اعلام کرده است که با استفاده از این هک کنسول دستی شما برای همیشه جیل‌بریک می‌شود و می‌توانید کاستوم فیرمویرهای مختلف و انواع بازی‌ها را روی آن دانلود و بازی کنید. همچنین لازم به ذکر است حتی با ریبوت کردن کنسول نیز پلی‌استیشن ویتای شما به روز اول خود باز نمی‌گردد و هک شده باقی می‌ماند. این هک که با اسم HENkaku توسط سازنده‌اش معرفی شده است، بر روی آپدیت 3.60 کنسول امکان اعمال دارد و البته این هک به صورت رایگان در اختیار دوست‌داران قرار می‌گیرد. این هک مقداری دیر منتشر شد اما باز هم از هیچ بهتر است.

هم‌اکنون با EA/Origin Access تایتان‌فال 2 را رایگان بازی کنید

مدتی پیش شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد که به زودی دو بازی بتلفیلد 1 و تایتان فال 2 را می‌توانید به رایگان و با استفاده از سرویس EA/Origin Access بازی کنید. هفته گذشته بازی تایتان فال 2 به لیست بازی‌های این سرویس اضافه شد و جان تازه‌ای به آن بخشید. شما تنها با پرداخت ماهیانه 5 دلار می‌توانید از بازی‌های بسیار زیبای سرویس اوریجین/ای‌اَی اکسس بهره‌مند شوید. تا پایان تابستان عنوان بتلفیلد 1 نیز به لیست بازی‌های EA/Origin Access اضافه می‌شود. طبق الگوی کاری EA، با گذشت چند ماه از عرضه هر بازی، این سرویس آپدیت و آن بازی به لیست افزوده می‌شود.

63 میلیون دستگاه PS4 وارد بازار شده است

سونی طی بیانیه‌ای در رابطه با سه ماهه اول سال مالی جاری خود اعلام کرد که تاکنون 63.3 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 روانه بازار کرده است. البته این آمار مربوط به فروش اصلی خود PS4 است و صرفا این تعداد کنسول به دست مصرف‌کنندگان نرسیده است. طبق آمار قبلی که در E3 2017 اطلاع داده شد، تاکنون 60.4 دستگاه پلی‌استیشن 4 مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. این مقدار به یک آمار کاهش فروش برای پلی‌استیشن 4 منتهی می‌شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در رابطه با فروش کنسول پلی‌استیشن 4 کلیک نمایید.

بازی رزیدنت اویل رولیشنز با طعم نسل هشتم

سال 2012 و پس از عرضه بازی Resident Evil Revelations برای کنسول 3DS، این عنوان برای پلتفرم پی‌سی و کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 نیز تایید شد. بازی رزیدنت اویل رولیشنز به قدری موفق بود که مدتی پیش شرکت کپکام این بازی را برای عرضه بر روی نسل هشتم کنسول‌ها هم تایید کرد. در نسخه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی قرار است بهترین کیفیت و نرخ فریم ریت را شاهد باشیم. همچنین تمامی محتویات ارائه شده برای نسخه‌های قبلی در این ورژن حاضر خواهد بود. برای مشاهده تریلر بازی و همچنین اطلاعات بیشتر از رزیدنت اویل رولیشنز نسل هشتمی به اینجا رجوع فرمایید.

چند بازی جذاب و متفاوت از سری پرسونا

اگر با بازی Persona 4: Dancing All Night آشنا باشید، درک دو عنوان جدید سری پرسونا با نام‌های Persona 3: Dancing Moon Night و Persona 5: Dancing Star Night برای شما چندان سخت نخواهد بود. همانطور که از نام این بازی‌ها مشخص است، با کاراکترهای این سری به حوزه رقص پا می‌گذاریم. این دو بازی در سال 2018 برای پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا عرضه می‌شوند اما در این بین یک نسخه فرعی دیگر از این مجموعه نیز با اسم Persona Q2 برای کنسول 3DS تایید شده که می‌تواند خبری بسیار خوشحال‌کننده برای کاربران این کنسول محبوب باشد. جهت مشاهده تریلر نسخه‌های فرعی سری پرسونا به این لینک بروید.

معرفی فصل سوم بازی فور آنر

در جریان نمایشگاه E3 2015 یکی از برگه برنده‌های شرکت یوبی‌سافت بازی For Honor بود که توانست نظر تمامی طرفداران و برخی از بزرگ‌ترین منتقدین صنعت بازی‌های ویدیویی را به خود جلب کند. چندی پیش فصل دوم بازی شروع شد و اکنون تیم سازنده با معرفی فصل سوم فور آنر می‌خواهند باز هم بخش بیشتری از گیمرهای سراسر جهان را به بازی خود متقاعد کنند. در این فصل دو مبارز جدید با نام‌های هایلندر و گلادیاتور، دو نقشه تحت عناوین سنتینل و روستای وایکینگ و همچنین سیستم رده‌بندی جدیدی به بازی اضافه خواهد شد. دارندگان سیزن پس بازی می‌توانند کمتر از ده روز دیگر به صورت رایگان می‌توانند به فصل سوم بازی For Honor دسترسی داشته باشند.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

اوج عدم وجود بازی را باید هفته‌ای دانست که سپری شد، هفت روزی که تنها سه بازی در آن منتشر شد. در ادامه این بازی‌ها را مشاهده می‌کنید:

June 29, 2017 | هفتم مرداد 1396

Dragon Quest XI

پلتفرم: 3DS / PS4

====================

August 01, 2017 | دهم مرداد 1396

Patapon Remastered

پلتفرم: PS4

====================

August 02, 2017 | یازدهم مرداد 1396

Tacoma

پلتفرم: Windows / Mac / Linux / Xbox One

====================

هفته‌ای که سپری شد یکی از آرام‌ترین هفته‌ها در تابستان جاری و دنیای بازی‌های ویدیویی بود. اخبار چندان جذابی منتشر نشد و از آن بدتر اینکه تنها سه بازی عرضه شد که نتوانست انتظارات گیمرها را برطرف کند. نظرات و نقدهای خود از این سری مقاله را فراموش نکنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.