چگونه نوار ناوبری کروم در اندروید را به پایین صفحه منتقل کنیم؟

نوار ناوبری کروم در قسمت بالای صفحه‌ قرار دارد و دسترسی به آن مشکل است، در این آموزش با هم خواهیم دید چگونه می‌توان نوار ناوبری کروم را به پایین صفحه در گوشی‌های اندرویدی منتقل کنیم.

4

صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر بزرگ‌تر شده است، از طرف دیگر درکنار افزایش سایز، شاهد افزایش قد گوشی های هوشمند نیز هستیم. در نتیجه انصافا باید اعتراف کرد دسترسی به آیتم‌هایی که در بالای گوشی قرار دارد کار سخت و دشواری است.

یکی از این موارد نیز نوار ناوبری مرورگر کروم است که به سختی می‌توان به این نوار در بالای گوشی دسترسی داشت، خوشبختانه نوار ناوبری مرورگر کروم را به راحتی می‌توانید از قست بالا به پایین صفحه منتقل کنید تا راحت‌تر در دسترس قرار داشته باشد. به این ترتیب برای انتقال نوار نواربری کروم به پایین صفحه موارد زیر را دنبال کنید:

۱. گام اول

همان‌گونه که اشاره شد، نوار ناوبری مرورگر کروم به صورت پیش‌فرض در قسمت بالا قرار گرفته است، برای انتقال این نوار به پایین صفحه، تنظیماتی در منوی اصلی کروم وجود ندارد و باید وارد منوی تنظیمات مخفی مرورگر کروم مخفی شوید.

۲. گام دوم

بر روی قسمت وارد کردن آدرس ضرب انگشت کنید و عبارت chrome://flags را تایپ نمایید. این کار باعث می‌شود تا منوی مخفی کروم باز شود. از طریق این منو می‌‌تونید قسمت ناوبری کروم را به پایین صفحه منتقل کنید، توصیه می‌کنیم به غیر از مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، تغییرات دیگری را در این منوی مخفی انجام ندهید.

۳. گام سوم

سپس بر روی منویی که با علامت سه نقطه در قسمت بالا و سمت چپ کروم قرار گرفته است ضرب انگشت کنید و عبارت Find in Page را پیدا کنید. در این قسمت عبارت Chrome Home را تایپ و گزینه جستجو را بفشارید.

۴. گام چهارم

از فعال کردن این ویژگی اطمینان خاطر حاصل کرده و برای اعمال تنظیمات مرورگر کروم را دوباره اجرا کنید.

۵. گام پنجم

با اجرای مجدد مرورگر کروم متوجه خواهید شد که نوار ناوبری به سمت پایین صفحه منتقل شده است. پس از مدتی گشت و گذار در اینترنت متوجه خواهید شد که انتقال نوار ناوبری کروم تا چه اندازه استفاده از این مرورگر را در گوشی‌های اندرویدی راحت‌تر کرده است.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. hzemami944 می‌گوید

    سلام ممنون از زحمات شما، اگه میشه مخفی کردن نوار موتورهای جستجو گر رو آموزش بدید چون بعضی جاها مانع دید نمودار وغیره میشه (قسمتی از صفحه میمونه زیر نوار ابزار وعملا نمیزاره کاری انجام بدیم)

  2. مجتبی می‌گوید

    من همه این کارا رو میکنم اما chrome home نداره جاش این هست Chrome Home bottom navigation menu item labels
    البته درست بودا آپدیت که کردم آخرین درژن اینطوری شد 😑😑

  3. Mostafa می‌گوید

    عالی بود ..ممنون همیشه منتظر همچین قابلیتی بودم

  4. Seeker می‌گوید

    کارت درسته.بازم از این ترفند ها بزار