مشکلات رایج جی 6 ال‌جی و راه‌‌ برطرف کردن آنها

گوشی‌های جدید و رده‌بالا هم مشکلات مختص به خود را دارند. جی 6 ال‌جی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاربران این گوشی از وجود باگ‌های نرم‌افزاری که حتی برخی بی‌ارتباط با بخش سخت‌افزاری دستگاه نیستند خبر داده‌اند. اگر شما نیز با پیام‌های هشدار عجیب و غریب و مشکل کارکرد اسکنر اثرانگشت دست به گریبان هستید نگران نباشید، در اینجا راه‌حل‌‍‌هایی برای رفع مشکلات متداول جی‌ 6 ال‌جی ارائه می‌دهیم.

0

1. پیام هشدار «دستگاه خراب است»


بنا به گزارش کاربران دستگاه به ناگهان کرش شده و هنگام ری‌استارت پیام خطایی با این مضمون نمایش داده می‌شود «دستگاه شما خراب است و نمی‌تواند بخوبی کار کند». پس از آن بر روی نمایشگر لینک راهنمای g.co/ABH ظاهر می‌شود و می‌خواهد از گوشی دیگری به لینک مذبور مراجعه و راه‌حل مشکل را از آنجا پیدا کنید. این پیام هشدار پس از ۱۰ ثانیه ناپدید شده و دستگاه مجددا کار خود را از سر می‌گیرد.

تا امروز هیچ راه‌حل رسمی‌ای برای این مشکل ارائه نشده است اما احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور بروزرسانی برای آن ارائه خواهد شد. تا رسیدنِ آن روز، روشن و خاموش کردن گوشی می‌تواند راه‌حل خوبی برای این مشکل باشد گرچه ممکن است نیاز باشد چند مرتبه تکرار شود تا عمل کند و اگر جواب نداد، گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردارید!


2. پیام هشدار «وجود رطوبت در پورت یو‌اس‌بی»


برخی کاربران می‌گویند گاهی حتی در شرایطی که احتمال وجود رطوبت صفر است با پیام هشدارِ وجود رطوبت در پورت یو‌اس‌بی مواجه هستند. دریافت پیام‌های اتصال یو‌اس‌بی و صدای قطع و وصل مکرر پورت از دیگر مشکلات گزارش شده می‌باشد، این در حالی است که کاربران می‌گویند هیچگونه اتصالی انجام نگرفته است. این مشکل به احتمال زیاد توسط یک کابل شارژ خراب ایجاد می‌شود. نخست کابل دیگری را برای شارژ گوشی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکل از سیم شارژ است یا خیر. یکی از کاربران با شستن گوشی و تمیز کردن پورت یو‌اس‌بی مشکل را برطرف کرده است. شما هم می‌توانید یک پارچه‌‌ی مرطوب بردارید، گوشی و پورت را تمیز و بعد دستگاه را کاملا خشک کنید، احتمالا مشکل برطرف شود.


3. مشکل جک‌هدفون ال‌جی جی 6


شنیدن صدای خش‌خش، پخش یا پرش ناگهانی حین موزیک و همچنین فعال‌ شدن دستیار گوگل بصورت خودکار از دیگر مشکلات گزارش شده توسط کاربران است که البته تعویض هدفون یا حتی گوشی هم در این خصوص چاره‌ساز نبوده است. این مشکل پیش‌تر نیز در دستگاه ال‌جی جی3 وجود داشت و خوشبختانه راه‌حل دارد. برای رفع مشکل از هدفون ‌های مجهز به میکروفون داخلی استفاده کنید.


4. مشکل اسکنر اثرانگشت ال‌جی جی 6


برخی کاربران از کندی تشخیص اسکنر اثرانگشت دستگاه و نیاز چندین و چند باره به تکرار تا انجامِ عملیات شناسایی گلایه دارند. اثر انگشت تایید شده را حذف و مجددا اثر انگشت تنظیم کنید. حتی می‌توانید اثرانگشت را دو مرتبه تایید کنید تا به هنگام شناسایی بهتر و سریع‌تر عمل کند. اگر این راهکار هم نتیجه نداد از مسیر Settings > General > Phone management > Device storage > Internal storage  اقدام ، سپس داده‌های کش را حذف کنید.


5. عدم کارکرد صحیح «Ok Google»


دستور صوتی راه‌اندازی دستیار گوگل در دستگاه‌ برخی کاربران عمل نمی‌کند. اگر متوجه شدید که دستور «اوکی گوگل» پاسخ نمی‌دهد و نمی‌توانید از مدل صوتی را به دستیار گوگل بازشناسی کنید، کش را پاک و تشخیص صدا را بازشناسی کنید. اگر می‌خواهید مجددا از قابلیت Ok Google بهره‌مند شوید مسیر Settings > Apps > Google app > Storage > Manage space را دنبال کرده و پس از آن تمام داده‌ها را پاک کنید. حالا می‌توانید مدل صوتی را بازشناسی کنید. با اینکار احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.

اگر این راه‌کارها توانست گره از کارتان باز کند و یا مشکلی بوده و ما در فهرست از قلم انداخته‌ایم خوشحال می‌شویم از طریق بخش نظرات در جریان قرار بگیریم.

امیدواریم روز خوبی با جی 6 ال‌جی داشته باشید!

 

منبع AndroidPit
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.