چگونه از قدم‌شمار مخفی آیفون خود استفاده کنیم؟

آیفون به خوبی از شمارش قدم‌های شما بر می‌آید، در نتیجه بد نیست با هم نگاهی داشته باشیم به اینکه چگونه از قدم‌شمار مخفی آیفون خود استفاده کنید؟

4

شمارش تعداد قدم‌هایی که در روز برمی‌دارید یکی از راه‌‌های مناسب برای تناسب اندام به حساب می‌آید. خوشبختانه اپل به فکر تناسب اندام کاربران آیفون بوده است و در آیفون شاهد تعبیه کردن یک گام‌شمار هستیم تا برای اینکار نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی نداشته باشید. از طرف دیگر یک اپلیکیشن رایگان نیز با نام ++Pedometer برای آیفون وجود دارد که به خوبی از عهده شمارش قدم‌های شما در طول روز بر می‌آید. با این حساب بهتر است با هم نگاهی به نحوه استفاده از قدم‌شمار مخفی آیفون داشته باشیم.

تنظیم قدم‌شمار آیفون

اولین کاری که باید انجام دهید فعال کردن Motion Tracking در آیفون است، این کار باعث می‌شود تا آیفون اطلاعات حرکتی را که توسط چیپست M10 یا مدل‌های قدیمی‌تر آن در آیفون ثبت می‌شود را جمع‌آوری کرده و از این طریق تعداد گام‌هایی که در طول روز برداشته‌اید محاسبه شود.

برای انجام این کار طبق معمول باید وارد گزینه Settings شوید،‌سپس به قسمت Privacy مراجعه کنید و گزینه Motion & Fitness را فعال نمایید. فعال کردن این گزینه به این معناست که آیفون قادر به شمارش قدم‌های کاربر است.

مرحله بعد استفاده از قابلیت گام‌شمار در اپلیکیشن Health است. در این قسمت باید قد خود را در اپلیکیشن وارد کنید تا تخمین گام‌هایی که می‌دارید راحت‌تر انجام شود.

در تصویر بالا نمایی از اپلیکیشن Health مشاهده می‌شود. همان‌گونه که اشاره شد برای شروع ابتدا باید مشخصات فیزیکی بدن خود را در این اپلیکیشن وارد کنید. برای این کار بر روی گزینه Health Data که در قسمت پایین و سمت چپ قرار گرفته است ضرب انگشت کنید و سپس گزینه Body Measurements را انتخاب نمایید. سپس در قسمت‌های Weight و Height به ترتیب وزن و قد خود را وارد کنید.

اضافه کردن نمایش گام‌‌‌هایی که در طول روز برداشته‌اید در نمای اصلی اپلیکشین Health آیفون

برای اضافه کردن نمایش قدم‌ها، گزینه Health Data را که در قسمت پایین و سمت چپ قرار گرفته‌ است انتخاب کنید. سپس گزینه Activity را انتخاب کرده و در قسمت پایین به دنبال گزینه Steps بگردید و آن را انتخاب کنید. سپس گزینه Add to Favorites را فعال کنید. همان‌گونه که مشاهده کردید بسیار راحت می‌شود از آیفون به عنوان یک ابزار مناسب برای رصد کردن قدم‌هایی که در طول روز برداشته‌اید استفاده کرد. اگر به دنبال جزئیات بیشتری برای قدم‌هایی که در طول روز برداشته‌اید به شما اپلیکیشن ++Pedometer را پیشنهاد می‌کنیم.

اپلیکیشن ++Pedometer ابزاری مناسب برای شمارش گام‌های کاربران آیفون

این اپلیکیشن اطلاعاتی که گام‌شمار آیفون جمع‌آوری می‌کند را به صورت جدول نمایش می‌دهد. برای راحتی بیشتر می‌توان ویجت اپلیکیشن ++Pedometer را روی صفحه home آیفون نیز قرار داد.

ویژگی‌های اپلیکیشن ++Pedometer به همین جا ختم نمی‌شود و در این اپلیکیشن می‌توانید برای پیاده‌روی خود هدف تعیین کنید، به صورت پیش‌فرض تعداد ۱۰ هزار قدم در روز به عنوان هدف در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

در کنار این موارد، نصب اپلیکیشن ++Pedometer کاربر را از تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم بی‌نیاز می‌کند. فرآیند نصب اپلیکیشن ++Pedometer نیز بسیار ساده است، پس از دانلود آن از iTunes، کافی است تا اپلیکیشن را اجرا کرده و دسترسی‌های مجاز را صادر کنید.

همان‌طور که در ابتدا وعده داده بودیم با هم فرایند نصب و استفاده از گا‌م‌شمار مخفی آیفون را بررسی کردیم، پیشنهاد می‌‌کنیم اگر تجربه‌ای در استفاده از گام‌شمار آیفون دارید در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. کامران می‌گوید

    سلام و وقت بخیر
    من بعداز ظهرها پیاده روی می کنم
    چطور میتونم برنامه آیفون یا اپ پیشنهادی رو ریست کنم که بتونم در زمان پیاده روی قدمها رو بدونم؟

  2. میثم می‌گوید

    ممنونم عالی بود تازه کشفش کردم 😅

  3. Amir می‌گوید

    خیلی خوب بود ممنون

    1. Raana می‌گوید

      من همه ی کارها رو گفتن انجام دادم ولی متوجه نشدم کجا باید قدم هارو ببینم
      ایا باید برم درون برنامه تا ببینم و روی ص چیزی نمیفته مثل بقیه گوشی ها ؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید