اپل دو میلیارد دلار برای حق استفاده از پتنت‌های قدیمی به نوکیا پرداخت کرد

دعوای حقوقی اپل و نوکیا برای استفاده پتنت روی دست اپل حسابی خرج گذاشت و اپل دو میلیارد دلار برای حق استفاده از پتنت‌های قدیمی به نوکیا پرداخت کرد.

0

اپل تجربه خوبی از دعواهای حقوقی بر سر پتنت‌ها دارد و چندین پرونده طولانی و خسته کننده را با سامسونگ تجربه کرده است به همین دلیل برای اینکه هرچه سریع‌تر به ادعای نوکیا برای پتنت‌های قدیمی اپل خاتمه دهد، حاضر شده است مبلغ ۲ میلیارد دلار را به نوکیا پراخت کند.

این مبادله مالی در گزارش سه ماهه دوم درآمد نوکیا به چشم می‌خورد و توسط بلاگ Nokiamob شاهد انتشار آن هستیم. کاملا مشخص است که اپل یا نوکیا اشاره‌ای به جزئیات دریافت این مبلغ نداشته‌اند.

در این گزارش پرداخت مبلغ هنگفت ۱.۷ میلیارد دلار از جانب اپل به نوکیا به چشم می‌خورد. نوکیا مدعی شده است که در آینده توضیحات بیشتری را در خصوص برنامه‌هایی که برای خرج این مبلغ دارد منتشر خواهد کرد.

پرونده پتنت‌های اپل و نوکیا سابقه دیرینه‌ای دارد اما از یک سال گذشته تاکنون اختلاف‌ها بین این دو شرکت بالا گرفته است. نوکیا اپل را به نقض پتنت‌های مختلف این شرکت متهم کرده است.

با توجه به سابقه دیرینه‌ای که نوکیا در ساخت گوشی‌های همراه دارد شرکت‌های زیادی تاکنون لیسانس استفاده از پتنت‌های نوکیا از صفحه‌نمایش گرفته تا آنتن گوشی را دریافت کرده‌‌اند.

اپل نیز حدود ۶ سال پیش برای استفاده از لیسانس پتنت‌های نوکیا با این شرکت به توافق رسید اما مدعی است که برای دریافت لیسانس‌های جدید، نوکیا درخواست‌های غیرعادلانه‌ای را مطرح کرده است.

همان‌گونه که اشاره شد در حال حاضر نوکیا اعلام نکرده است که چه برنامه‌ای برای استفاده از ۲ میلیارد دلار دریافت شده از جانب اپل دارد، از طرف دیگر اپل نیز اوضاع مالی خوبی دارد و کاملاً مشخص است که پرداخت ۲ میلیارد دلار و خاتمه دادن به یک دعوای حقوقی کسل کننده برای اپل کاملاً توجیه دارد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.