17 مکان توریستی و تاریخی جهان که چینی‌ها نسخه کپی آن را در کشور خودشان ساخته‌اند!

جالب است بدانید چینی‌ها تنها به کپی گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی بسنده نکرده و حالا مکان‌های تاریخی و توریستی مشهور جهان را نیز در کشور خودشان کپی کرده‌اند که برخی حتی ابعادی بزرگ‌تر از نمونه اصلی دارند!

0

Tower Bridge یکی از شناخته‌شده‌ترین و شگفت‌انگیزترین سازه‌های لندن است. بااین‌وجود یک نسخه کپی از آن در چین وجود دارد. جالب است بدانید که اندازه این نسخه کپی، دو برابر سازه اصلی است. این سازه که بر فراز رودی در شهر Suzhou قرارگرفته است، در حدود 40 متر ارتفاع دارد و به‌جای 2 برج، 4 برج در آن ساخته‌اند. ساخت این سازه 11.44 میلیون دلار برای چین هزینه به همراه داشت. این تنها سازه نمادین نیست که کشور چین کپی آن را بناکرده است.

نسخه‌های تقلبی از برج ایفل، خانه اپرای سیدنی و حتی کاخ سفید نیز در چین وجود دارند. گزارش‌شده که پروژه ساخت یک نسخه از تایتانیک با اندازه واقعی و با هزینه 194 میلیون دلار نیز در دست توسعه است.

این سازه‌ها چه شکلی هستند؟ برای دیدن 17 مورد از بناهای نمادین از تمام دنیا که در چین ساخته‌شده‌اند، با فارنت همراه باشید!

یک کپی دو برابری از پل برج لندن بر فراز رود Yuanhe در Suzhou در استان Jiangsu قرارگرفته است. این سازه در سال 2012 میلادی ساخته شد، اما تنها زمانی که عکس‌های جدید آن در ماه گذشته پخش شد، توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

بااینکه ارتفاع آن چندان زیاد نیست، به لاین‌های بیشتر مجهز شده تا عبور خودروهای بیشتری را در این کشور پرجمعیت ممکن کند.


یک نسخه تقلبی از معبد پارتنون آتن، در پارکی در Lanzhou استان Gansu چین ساخته‌شده است.


یک برج ایفل 107 متری در یکی از شهرک‌های Tianducheng در چین قرار دارد.

معماری و فضاسازی این منطقه، بیننده را به یاد سبک و سیاق پاریس می‌اندازد.


یک نسخه تقلبی از پل بندرگاه سیدنی در پکن چین، به یک نسخه تقلبی از خانه اپرای سیدنی، یکی از محبوب‌ترین سازه‌های استرالیا منتهی می‌شود.


تماشاخانه کولوسئوم رم در ماکائوی چین، گنجایش 2000 نفر را داشته و به‌عنوان سالن کنسرت روباز مورداستفاده قرار می‌گیرد.


یک نمونه از طاق پیروزی پاریس با ارتفاع بیش از 10 متر در Jianguan چین ساخته‌شده است.


یک ابوالهول بزرگ جیزه در بالای یک پارک ناتمام در Chuzou چین، ساخته‌شده است.


الهام گرفته از کاخ کرملین مسکو، این مجموعه با دیوارهای سفید و گنبدهای طلایی در منطقه Mentougou پکن، دفاتر دولتی بسیاری را در خود جای‌داده است. هزینه ساخت آن 3.5 میلیون دلار بود.


روستای Florentia در منطقه Wuqing چین، بیش از 200000 مترمربع از زمین‌های کشاورزی ذرت را با پل‌ها و ساختمان‌های سبک ایتالیایی خود اشغال کرده است.

بزرگ‌ترین آبراه دنیا یعنی آبراه بزرگ چین نیز از میان روستای Florentina عبور می‌کند.


هرم نمادین لوور پاریس توسط یک معمار چینی-آمریکایی به نام I.M. Pei طراحی‌شده است. این نسخه که در شهرداری Chongqing چین قرارگرفته، اندکی غم‌انگیز به نظر می‌رسد.


پکن کاخ سفید مخصوص به خود را دارد که در پارکی در کنار نمونه‌های کپی شده از بنای یادبود لینکلن، یادبود واشینگتن و کاخ کنگره آمریکا قرارگرفته است.


یک نسخه کپی از معبد Karnak مصر در پارک متروک Wanguo در Wuhan چین با اندازه و جزئیات مشابه ساخته‌شده است.


تقلیدی از مجسمه‌های Moai جزیره Easter در پیاده‌رویی در منطقه تجاری پکن.


هتل مجلل Chateau Laffitte که ملک Château Maisons-Laffitte از قرن هفدهم را به یاد بیننده می‌آورد. این ملک مظهر معماری دوره باروک در پاریس است.


جامعه 940 میلیون دلاری Hallstatt در Huizhou چین، فرهنگ و طراحی روستاهایی با قدمت چند صدسال از اتریش را به نمایش می‌گذارد.


نسخه کپی از برج کج پیزا در شانگهای، بیش از 8000 کیلومتر با نسخه اصلی خود فاصله دارد و بااین‌وجود توریست‌ها همان عکس‌های کلیشه‌ای را با آن می‌گیرند. دنیا خیلی کوچک است.

منبع thisisinsider
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.