جف بزوس مدیرعامل آمازون برای مدت کوتاهی پولدارترین فرد جهان شد!

بازار سهام بالا و پایین‌های زیادی دارد و همین امر باعث شد تا جف بزوس، مدیر عامل آمازون برای مدت کوتاهی ثروتمندترین فرد جهان شود.

0

آمازون گزارش مالی سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد، این گزارش حکایت از افزایش سودآوری آمازون در این بازه زمانی داشت. آمازون در این بازه زمانی چیزی برابر با ۳۸ میلیارد دلار فروش داشته است که از این مقدار، سودی ۱۹۷ دلاری راهی جیب آمازون شده است.

جف بزوس، مدیر عامل آمازون، نیز با ۸۰ میلیون سهم در آمازون توانست برای مدت کمی به رتبه ثروتمندترین فرد دنیا دست پیدا کند. البته پس از بسته شدن بازار سهام، رتبه بزوس نیز به مقام دوم مجدد نزول داشت اما چه بسا در روزهای بعدی دوباره شاهد حضور جف بزوس به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا باشیم.

ناگفته نماند که سهام آمازون نیز پس از چند ساعت ۲ درصد کاهش داشت، از طرف دیگر کنار زدن بیل‌گیتس با سرمایه ۹۰.۸ میلیارد دلاری که دارد و دائم هم روبه افزایش است کار چندان ساده‌ای نیست.

سودآوری مایکروسافت و آمازون همیشه به گونه‌ای بوده است که به احتمال زیاد مقام اول ثروتمند‌ترین فرد دنیا در چند ماه آینده چندین بار بین بیل‌گیتس و بزوس دست به دست خواهد شد.

مایکروسافت و آمازون در زمینه رایانش ابری نیز رقابت بسیار تنگاتنگی را با یکدیگر تجربه می‌کنند. در همین زمینه بد نیست بدانید پلتفرم رایانش ابری آمازون که آن‌ را به اختصار با نام AWS می‌خوانیم در سه ماهه دوم سال میلادی جاری توانسته است ۹۱۶ میلیون دلار سودعملیاتی داشته باشد. این میزان چیزی حدود ۲۸ درصد افزایش سودآوری در این پلتفرم را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته حکایت می‌کند.

این امر باعث شده است تا آمازون در زمینه رایانش ابری حتی از مایکروسافت نیز جلو بیافتد. آمازون سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انجام داده است و با این حساب در آینده احتمال سودآوری بیشتر این شرکت و پس گرفتن مقام ثروتمندترین فرد دنیا از بیل‌گیتس توسط بزوس چندان هم دور از ذهن نیست.

 

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.