شیائومی Mi 5X با دوربین دوگانه، اسنپ‌دراگون 625 و MIUI 9 رونمایی شد

شرکت چینی شیائومی ساعتی پیش از جدیدترین گوشی میان رده خود با نام Mi 5X رونمایی کرد.

0

اگرچه تا چند سال پیش شیائومی را با گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌اش در بازار جهانی می‌شناختند، با این حال این شرکت رفته رفته سیاست تولید گوشی‌های ارزان قیمت را کنار گذاشت و قصد دارد در سال آینده میلادی دست کم 100 میلیون گوشی جدید که اغلب آن‌ها بالا رده یا میان رده هستند را به بازار عرضه کند.

جدیدترین گوشی میان رده شیائومی Mi 5X نام دارد که به دلیل داشتن سخت افزاری قوی و قیمت ایده آل لااقل در بازار چین می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند. شیائومی Mi 5X از فریمی تمام فلزی بهره برده و قاب پشتی آن شباهت غیر قابل انکاری نسبت به آیفون 7 پلاس دارد. البته شرکت سازنده برای آنکه به کپی برداری از گوشی آیفون متهم نشود، سنسور اثر انگشت را به قاب پشتی منتقل کرده است.

این محصول از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره برده و در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 625 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم است. در سوی دیگر کاربران به طور پیش‌فرض با 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی روبه‌رو خواهند بود؛ البته امکان دسترسی به فضای بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی امکان پذیر است.

شیائومی از جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی خود، یعنی MIUI 9 در شیائومی می 5 ایکس استفاده کرده که بر مبنای اندروید 7 نوقا توسعه یافته است. شرکت سازنده معتقد است که MIUI 9 نسبت به نسل قبلی آن کارایی به مراتب بهتری را ارائه کرده و به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد از دستیار هوشمند Smart Assistant بهره می‌برد.

می 5 ایکس مانند پرچم‌دار  MI 6 به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/1.8 و تثبیت‌کننده 4 محوره مجهز است. این دوربین زوم اپتیکال 2X را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در سوی دیگر دارای قابلیتی به نام bokeh هست که فاصله تصویر تا سوژه را تبدیل به یک حالت تار می‌کنند. چنین قابلیتی را این روزها حالت پرتره می‌نامند که همانند bokeh دوربین‌های DSLR یا بدون آینه است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید شیائومی که قرار است با پایه قیمت 222 دلاری در سه رنگ مشکی، طلایی و رز گلد به بازار عرضه شود می‌توان به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری 3080 میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکرهایی با قابلیت پشتیبانی از فناوری Hi-Fi و تقویت کننده صوتی اختصاصی که با یک DHS الگوریتم کالیبراسیون صوتی ادغام شده و امکان شنیده شدن یکسان صدا از هر گوشه دستگاه را فراهم می‌کند اشاره کرد.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.