ایلان ماسک: درک زاکربرگ از هوش مصنوعی محدود است!

زاکربرگ چند روز پیش صحبت‌هایی در خصوص هوش مصنوعی داشته است، ظاهرا ایلان ماسک بر این باور است که زاکربرگ درک خوبی از هوش مصنوعی ندارد.

0

مارک زاکربرگ در یک برنامه زنده پرسش و پاسخ در فیس‌بوک شرکت کرد و به پرسش‌های مختلف هواداران پاسخ داد. در این پرسش‌ها از زاکربرگ در خصوص دیدگاه وی برای هوش مصنوعی نیز سوال شد.

یکی از کاربران برای زاکربرگ کامنت گذاشت که به تازگی مصاحبه‌ای از ایلان ماسک دیده‌ است که وی در این مصاحبه مدعی شده هوش مصنوعی بزرگ‌ترین ترس در آینده است. این کاربر با اشاره به نظرات ایلان ماسک از زاکربرگ پرسیده است که نظر مرد شماره یک فیس‌بوک در خصوص هوش مصنوعی چیست و این فناوری چه تاثیری بر انسان‌ها دارد؟

جالب اینجاست که زاکربرگ در صحبت‌های خود موضعی خلاف ایلان ماسک گرفت و مدعی شد نگاه کاملاً خوشبینانه‌ای در خصوص هوش مصنوعی دارد. زاکربرگ در صحبت‌های خود ادامه داد افرادی که مخالف هوش مصنوعی هستند و از این فناوری ترس دارند دارای دید غیرمسئولانه و منفی هستند.

زاکربرگ گفت هر زمان که صحبت‌هایی در خصوص احتمال آسیب فناوری‌های جدید به انسان‌ها به میان می‌آید این امر در ذهنش تداعی می‌شود که فناوری نیز می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی داشته باشد. با این حساب باید حواس انسان به چیزی که در حال ساخت آن است و چگونگی استفاده از آن باشد.

از قرار معلوم این صحبت‌های زاکربرگ برای ایلان ماسک قانع کننده نبوده است و به همین دلیل شاهد انتشار توییتی از جانب ایلان ماسک در پاسخ به ذاکر برگ بودیم. ماسک در این توییت اعلام کرد که به نظر وی زاکربرگ دید محدودی از هوش مصنوعی دارد و در این زمینه باید بیشتر با زاکربرگ صحبت کند.

وقتی که از ایلان ماسک در خصوص این ادعای خود جزئیات بیشتری پرسیده شد، وی گفت که وی خطر هوش منصوعی را در یک فیلم سینمایی که قرار است در آینده اکران شود مطرح کرده است. متاسفانه به غیر از این گفته، ایلان ماسک به صحبت دیگری در خصوص نام این فیلم و زمان اکران آن اشاره نکرد.

ایلان ماسک چند هفته پیش در جمع فرمانداران ایالت‌های آمریکا نیز مدعی شده بود که هوش مصنوعی از آن دسته مواردی است که باید در قبال آن روندی پیشگیرانه در پیش بگیریم.

در حال حاضر هنوز با چیزی که در ذهن ایلان ماسک نقش بسته است فاصله زیادی داریم اما بدون شک در آینده با روشن شدن زوایای بیشتری از فناوری هوش مصنوعی با دید کامل‌تری می‌توان در این زمینه قضاوت کرد.

منبع thenextweb
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.