رکوردشکنی گوگل با درآمد 26 میلیارد دلاری در فصل دوم 2017

به تازگی شاهد انتشار گزارش مالی گوگل در فصل دوم سال میلادی جاری هستیم، در این گزارش رکوردشکنی گوگل با درآمد 26 میلیارد دلاری در فصل دوم 2017 به چشم می‌خورد.

0

شرکت آلفابت که به عنوان شرکت مادر گوگل به حساب می‌آید به تازگی گزارشی از درآمد گوگل در فصل دوم سال 2017 منتشر کرده است که حکایت از رشد گوگل دارد.

بر اساس این گزارش گوگل توانسته است با درآمد 26 میلیارد دلار رکورد بزند، جالب است بدانید درآمد این غول بزرگ اینترنتی 21 درصد نسبت به سال گذشته میلادی در همین بازه زمانی افزایش داشته است.

درآمد خالص گوگل نیز چیزی برابر با 3.5 میلیارد دلار بوده است که البته این کاهش درآمد به دلیل جریمه 2.7 میلیارد دلاری است که اتحادیه اروپا برای گوگل وضع کرده است.

بازار تبلیغات گوگل نیز در فصل دوم سال میلادی 2017 حسابی سکه بوده و 18 درصد افزایش داشته است. بد نیست اشاره کنیم که درآمد واحد تبلیغات گوگل 22.7 میلیارد دلار در سه ماه دوم سال 2017 بوده است.

میزان 52 درصد نیز در تبلیغات کلیکی گوگل شاهد افزایش بوده‌ایم. البته اوضاع شرکت‌های دیگر زیر مجموعه آلفابت چندان خوب به نظر نمی‌رسد در این گزارش ذکر شده است شرکت‌هایی نظیر Nest و Fiber چیزی معادل 772 میلیون‌ دلار ضرر عملیاتی داشته‌اند.

این شرکت‌ها در فصل دوم سال میلادی گذشته نیز 855 میلیون دلار ضرر داشته‌اند. در کنار انتشار این گزارش، شرکت آلفابت از حضور عضو جدیدی در هیئت مدیره این شرکت خبر داد. ساندار پیچای معروف که از سال 2015 تاکنون سکان گوگل را در دست داشته است از حالا به بعد هدایت تولید محصولات و همچنین سیاست‌گذاری در فناوری‌های گوگل را نیز بر عهده دارد و برای این موارد باید به هیئت مدیره آلفابت گزارش دهد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.