iOS 11 از اتصال خودکار به شبکه‌های وای‌فای ضعیف جلوگیری می‌کند

شرکت اپل امروز چهارمین نسخه آزمایشی iOS 11 را منتشر کرد. تمرکز این به‌روزرسانی جدید بیشتر روی برطرف کردن باگ‌های مختلف بوده، با این حال برخی قابلیت‌های جانبی مانند عدم اتصال خودکار به شبکه وای‌فای با سیگنال ضعیف را هم به ارمغان آورده است.

0

قابلیت اتصال خودکار به شبکه‌های وای‌فای رایگان در اولین نسخه آزمایشی iOS 11 عرضه شده بود و با لمس گزینه آبی رنگ “i” کنار یک شبکه وای‌فای در تنظیمات ظاهر می‌شد. حال در جدیدترین پیش نمایش این پلتفرم، شاهد تعبیه قابلیتی هستیم که از اتصال خودکار به شبکه‌ای که از کیفیت سیگنال ضعیفی برخوردار است جلوگیری می‌کند.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در مکان‌های عمومی با شبکه‌های وای‌فای رایگان روبه‌رو شده باشید. هرچند برای استفاده از پهنای باند چنین شبکه‌هایی ملغی از افراد کسر نمی‌شود، با این حال مشاهده می‌شود که به دلیل اتصال چندین و چند دستگاه، کیفیت سیگنال و ظرفیت پهنای باند آن شبکه کاهش پیدا می‌کند.

حال در جدیدترین پیش نمایش پلتفرم iOS شاهد تعبیه قابلیتی هستیم که پیش از اتصال به شبکه وای‌فای، کیفیت آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت آنکه حداقل کیفیت تعیین شده را دارا نباشد، به طور خودکار اتصال برقرار نخواهد شد. در سوی دیگر زمانی که در یک شبکه به‌صورت مداوم مشکل اتصال وجود دارد یا ارتباط با آن به‌ صورت کامل قطع است، پلتفرم آن شبکه را به خاطر می‌سپارد و در‌ آینده به آن‌ متصل نخواهد شد. این قابلیت دارای دو مزیت است. اول آنکه از قطع و وصل پی‌درپی به دلیل کیفیت نداشتن سیگنال از ابتدا جلوگیری می‌کند و دیگری آنکه اگر گزینه “Ask to Join Networks” را فعال کرده باشید، دیگر با اعلانیه‌ای مبنی بر ضعیف بودن سیگنال مواجه نخواهید شد.

جدا از قابلیت مذکور، در این نسخه از پیش نمایش iOS 11، پس از انتقال نسخه پشتیبان فایل‌های گوشی از روی آیتونز به گوشی دیگر آیکون برنامه‌ها سفید نمی‌ماند. همچنین برنامه‌هایی که بالای 100 مگابایت حجم ‌دارند را نمی‌توانید به وسیله دیتای سیم‌کارت دانلود کنید و اپ استور مانع می‌شود که برنامه‌هایی با حجم بالا را با استفاده از اینترنت موبایل دانلود کنید.

Wi-Fi Assist قابلیتی است که باعث می‌شود دستگاه به صورت خودکار سطح کیفی سیگنال دریافت شبکه وای‌فای را زیر نظر داشته باشد و اگر کیفیت از یک حدی پایین‌تر بیاید، اتصال وای‌فای را قطع می‌کند و به طور خودکار به دیتا همراه وصل می‌شود. این قابلیت به طور پیش‌فرض در iOS 9 تعبیه و فعال شده بود و همین امر نیز باعث شد که بسیاری از کاربران فکر کنند به یک شبکه وای‌فای متصل هستند، در حالی که در واقعیت به دلیل همین ویژگی اتصال آن‌ها به وای‌فای ضعیف قطع و به اینترنت تلفن همراه خود متصل شده‌ بودند. به هر حال قابلیت Wi-Fi Assist باعث بروز شکایات مختلفی از سوی کاربران گردید تا جایی که اپل با یک به‌روزرسانی از فعال بودن پیش‌فرض آن جلوگیری کرد.ویژگی جدید به هیچ عنوان شبیه به Wi-Fi Assist عمل نمی‌کند و هزینه ای رو دست کاربران نخواهد گذاشت.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.