نگران نباشید! مایکروسافت Paint را به رایگان در ویندوز استور قرار خواهد داد

باوجود خبرهای عجیبی که از طرف مایکروسافت رسید و این اپلیکیشن را منسوخ خواند، اما به‌نظر می‌رسد هنوز امیدهایی برای نفس‌کشیدن آن مانده باشد!

0

طبق خبری که منتشر شد، پشتیبانی از Paint در به‌روزرسانی پاییزه‌ی ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید و دیگر توسعه نخواهد یافت. حتی ممکن است در نسخه‌های بعدی از ویندوز کنار گذاشته شود. پس از آن اما این شرکت گزارش خود را تغییر داده است و در آن به این نکته اشاره کرده است که Paint در ویندوز استور موجود خواهد بود. هم‌چنین قابلیت‌های اصلی آن با اپلیکیشن جدید Paint 3D ادغام می‌شود.

مگان ساندرز، مدیرکل بخش 3D مایکروسافت می‌گوید:

امروز شاهد خیل عظیم طرفدارها و نوستالژی‌های پیرامون اپلیکیشن Paint بودیم. این اپلیکیشن جایی نخواهد رفت و فقط به‌زودی صاحب یک خانه‌ی جدید، یعنی ویندوز استور خواهد شد؛ جایی که به‌رایگان در دسترس همگان خواهد بود.

این حجم از واکنش‌های کاربران یک دلیل دارد و آن هم این است که Paint از سال ۱۹۸۵ بخش بزرگی از ویندوز را تشکیل می‌داد. آخرین به‌روزرسانی بزرگ آن هم در ویندوز ۷ رخ داد؛ جایی که نوار بالایی آن تغییر کرد و طراحی کلی آن مدرن‌تر شد.

ازآن‌جاکه در گزارش‌های پشتیبانی مایکروسافت، Paint هنوز برچسب «حذف‌شده» نخورده است، می‌توان آن را با اینترنت اکسپلورر مقایسه کرد. احتمالاً Paint هم بخشی از ویندوز ۱۰ باقی خواهد ماند، اما تمام تلاش مایکروسافت این خواهد بود که کاربران را به استفاده از اپلیکیشن جدید Paint 3D تشویق کند؛ درست مانند کاری که مایکروسافت با اینترنت اکسپلورر کرد و کاربران را به استفاده از مرورگر Edge تشویق نمود. مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی از انتقال Paint به ویندوز استور را مشخص نکرده است، اما این انتقال حتماً با پایان پشتیبانی‌اش همراه خواهد بود. پس فعلاً نگران نباشید؛ چون هنوز هم می‌توانید مانند ۳۱ سال گذشته، آثار هنری خود را در آن خلق کنید!

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.