گوگل آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Android O را منتشر کرد

هنوز تا انتشار نسخه‌‌نهایی اندروید O زمان باقی مانده است و در همین حین شاهد انتشار آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Android O از جانب گوگل هستیم.

0

اگر اخبار اندروید O را دنبال کرده‌ باشید حتما به خاطر دارید که پیش از این شاهد انتشار سه نسخه‌ پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Android O بوده‌ایم، اکنون نیز گوگل چهارمین و آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید O را رسما منتشر کرد.

نسخه نهایی اندروید O احتمالا حدود یک ماه دیگر منتشر می‌شود و کاربران  پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، پیکسل سی، نکسوس 5x و نکسوس 6P هم اکنون قادر به نصب چهارمین نسخه پیش‌نمایش اندروید O هستند. کاربران سایر گوشی‌ها نیز می‌توانند این نسخه پیش‌نمایشی را از طریق Android Emulator نصب و امتحان کنند.

گوگل اعلام کرده است که در آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید O شاهد برطرف شدن آخرین باگ‌ها هستیم، بهینه‌سازی‌های نهایی نیز در این نسخه انجام شده است. نسخه‌ نهایی API نیز از زمان انتشار سومین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید O در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار دارد.

به این ترتیب می‌توان گفت انتشار آخرین نسخه آزمایشی اندروید O حدود یک ماه قبل از انتشار نسخه‌نهایی به این معناست که توسعه‌‌دهندگان نمای کلی از جدیدترین نسخه اندروید داشته باشند و اپلیکیشن‌های خود را برای حضور در نسخه بعدی اندروید آزمایش کنند.

این کار باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان جدیدترین امکانات اندروید O را در اپلیکیشن‌های خود لحاظ کنند. ویژگی‌هایی نظیر notification channels, dots, shortcut pinning, picture-in-picture, autofill را می‌توان از موارد جدیدی دانست که در اندروید O لحاظ شده است.

همان‌گونه که اعلام شد در حال حاضر تنها این کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل گوگل هستند که می‌توانند به نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید O دسترسی داشته باشند.

پس از انتشار نسخه‌نهایی اندروید O نیز انتظار می‌رود گوشی‌های پرچمدار سلانه‌سلانه در صف انتظار دریافت جدیدترین نسخه اندروید قرار بگیرند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.