در آپدیت پاییزه ویندوز 10 اپلیکیشن Microsoft Paint حذف خواهد شد!

به نظر می‌رسد که در آپدیت پاییزه Creators برای ویندوز 10، عصر Microsoft Paint هم به پایان برسد. همان‌طور که روزنامه گاردین اشاره‌کرده است، این اپلیکیشن ویرایش تصاویر، توسط مایکروسافت به‌عنوان یک قابلیت منسوخ شناسایی شد. به این معنی که از فصل پاییز، دیگر برای توسعه Paint فعالیتی انجام‌نشده و ممکن است در نسخه‌های آینده ویندوز 10 حذف شود.

1

دیرگاهی می‌شود که Paint جزئی از ویندوز بوده است؛ درست از زمانی که به‌صورت اپلیکیشن تک‌رنگ در نسخه 1.0 ویندوز در آبان ماه سال 1364 عرضه شد. مایکروسافت در طول این سال‌ها به توسعه Paint ادامه داد و کاربران به مجموعه قابلیت‌های اندک این نرم‌افزار خو گرفته بودند. درحالی‌که میراث آن تا ابد به‌عنوان طراحی‌های ضعیف و بد هنر دیجیتال شناخته می‌شود، نمی‌توان اهمیت آن به‌عنوان اولین برنامه‌ای که بسیاری از کاربران برای ویرایش تصاویر در یک کامپیوتر استفاده می‌کردند را نادیده گرفت.

با توجه به تمرکز مایکروسافت بر توسعه Paint 3D نسخه بازسازی‌شده از Paint اصلی که مایکروسافت آن را در آپدیت Creators ویندوز 10 معرفی کرد، حذف Paint آن‌چنان هم غیرمنتظره نبود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که تنها به خاطر اینکه مایکروسافت آن را منسوخ اعلام کرده، هنوز تاریخی برای حذف آن یا حتی حذف حتمی این اپلیکیشن در آینده مشخص نشده است.

بااین‌وجود هنوز هم با پایان راه این اپلیکیشن کلاسیک ویرایش تصویر روبه‌رو هستیم. پس اگر در ماه‌های آتی سیستم خود را آپدیت پاییزه Creators برای ویندوز 10 آپدیت کردید، یادی هم از Paint قدیمی بکنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    کلا 10 20 مگابایت جا میگیره مشکلشون چیه اخه. برای انجام کار های ساده مناسبه من که هنوزم ازش استفاده میکنم
    از رو ویندوز حذف کنن به شکل یه برنامه جداگانه میشه نصب کرد مثل movie maker