گزارش خبری مبین‌نت در الکامپ/ دلیل حذف بسته‌های پرطرفدار TD-LTE چه بود؟

امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ 96 شرکت ارتباطات مبین‌نت یک نشست خبری را تدارک دیده بود تا ضمن اعلام برنامه‌های خود به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها پاسخ دهد.

1

در این نشست که با حضور حسین ریاضی مدیرعامل شرکت مبین‌نت و همچنین ساسان کمیلی‌زاده معاون بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد ریاضی گفت 4 ماه از راه‌اندازی و افتتاح عمومی شبکه TD-LTE مبین‌نت می‌گذرد و حالا 25 شهر تحت پوشش این شبکه هستند.

ظرفیت ارتباطی شبکه مبین‌نت نیز تا 30 برابر افزایش یافته است و با توجه به ظرفیت گیگابیتی هر نقطه BS به مشترکین قول سرعت 4 تا 40 مگابیت بر ثانیه را داده‌ایم. در حال حاضر 33 بانک و 1 هزار شعبه از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند و همچنین کاربران کنونی وایمکس نیز می‌توانند طی طرح تشویقی این شرکت با تخفیف قابل توجهی به TD-LTE کوچ کنند.

اما همان‌طور که می‌دانید حذف بسته‌های پراستفاده و پرحجم TD-LTE مبین‌نت چندی پیش خشم و ناراحتی کاربران را برانگیخت. این شرکت یک بسته محبوب 3 ماهه را حذف کرده و بر روی بسته صد گیگابایتی یک‌ماهه خود نیز برچسب «تا پایان تابستان» چسبانده است درصورتی‌که برخی کاربران با خیال استفاده از همین بسته‌ها هزینه چندصدهزار تومانی خرید مودم و سرویس TD-LTE مبین‌نت را پرداخته‌اند.

کمیلی‌زاده در پاسخ به خبرنگار فارنت در این زمینه گفت:

طبق مصوبه و تعرفه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یک کف برای ترافیک اینترنت در نظر گرفته شده که این مقدار کف از قیمت ترافیک بسته سه‌ماهه TD-LTE ما بالاتر بود و مجبور به حذف آن شدیم. بسته یک‌ماهه صدگیگابایتی نیز یک طرح تشویقی (پروموشن) است که طبق اعلام سازمان باید زمان‌بندی شروع و پایان داشته باشد. کاربران خیالشان راحت باشد که بسته‌های جدید با تنوع و جذابیت بیشتر پس از پایان طرح‌های کنونی ارائه خواهد شد.

با این وجود کاربران به این مورد معترض هستند که در هنگام خرید زمان پایانی برای طرح‌ها و بسته‌های این شرکت درج نشده بود!

به هر حال در ادامه نشست حسین ریاضی گفت تا پایان سال در تمام 123 شهری که وایمکس در آن حضور دارد پوشش TD-LTE راه‌اندازی خواهد شد و همچنین برنامه‌هایی نیز در مبین‌نت برای فناوری اینترنت اشیا و خانه هوشمند وجود دارد. این شرکت همچنین از زمستان سال گذشته خدمات دیتاسنتری شامل سرور فیزیکی، مجازی، هاست اشتراکی، DNS و Microsoft exchange نیز ارائه می‌کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    کف…..
    کف کردم