ناسا ساعت‌ها ویدئوی کمیاب تاریخ هوافضای جهان را منتشر کرد

مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در حال آپلود صدها ویدئوی کمیاب از پروازهای آزمایشی، بلند شدن و نشستن هواپیماها و سفینه‌ها در یوتیوب و وب‌سایت آژانس است.

0

تمام این کارها برای دسترسی راحت و آزاد به آرشیوهای ناسا انجام می‌شود. همچنین عموم مردم از نوع تحقیقات و دست آوردهای قابل‌توجه این آژانس در مهندسی هوافضا و حوزه‌های مختلف، اطلاع پیدا می‌کنند.

هم اکنون 300 کلیپ از تمام 500 ویدئوی در نظر گرفته‌شده در یوتیوب آپلود شده و در وب‌سایت ناسا قابل دسترسی است. قدمت برخی از این ویدئوها به ده‌ها سال قبل برمی‌گردد. محتوای این کلیپ‌ها از ساخت هواپیمای D-558 Skystreak در سال 1947 میلادی تا بلند شدن جت رادار گریز Lockheed Martin SR-71 در سال 1991 و پروازهای آزمایشی هواپیمای بدون سرنشین مافوق صوت NASA X-43A در سال 2004 میلادی متنوع هستند.

با اینکه این ویدئو در حدود 4 ماه پیش آپلود شد، اما می‌توانید کلیپ «برخورد (تصادف) کنترل‌شده» را هم ببینید که در آن ناسا و اداره هوانوردی فدرال آمریکا یک جت بوئینگ 720 را به سمت مانعی که بال‌های هواپیما را قطع می‌کرد هدایت کردند. نتیجه این کار انفجار عظیمی بود که آتش‌سوزی یک‌ساعته را در پی داشت. این کار برای تست توانایی هواپیما برای کاهش صدمات سقوط و تست میزان آتش‌سوزی سوخت جت انجام شد.

تا به امروز، کتابخانه ویدئویی AFRC تنها از طریق مجموعه ویدئوهای وب‌سایت مرکز تحقیقات پرواز Dryden قابل‌دسترسی بود. توجه کنید که نام این مرکز در سال 2014 میلادی به آرمسترانگ تغییر کرد.

حالا که تمام این ویدئوها در یوتیوب قرار می‌گیرد، توسط گوگل فهرست شده و به‌سادگی در موتور جست‌وجوی این شرکت نمایش داده می‌شود. اگر دوست دارید در تاریخ هوافضا گشت‌وگذاری داشته باشید، به این صفحه از وب‌سایت ناسا سری بزنید و ویدئوها را تماشا کنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.