حالا با گوگل استریت ویو می‌توانید در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت کنید!

اگر همیشه دوست داشتید درون یک سفینه فضایی را ببینید اما نمی‌خواهید با کره زمین امن خودمان وداع کنید، خبر خوبی برایتان داریم. حالا گوگل استریت ویو به شما اجازه می‌دهد که در درون ایستگاه فضایی بین‌المللی به گردش بپردازید.

0

فضانوردان در طول 16 سال گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی و کارکرده‌اند. حالا به کمک استریت ویو می‌توانید از محل خواب آن‌ها گرفته تا محل نگهداری لباس‌های مخصوص فضانوردی را ببینید.

این اولین بار است که استریت ویو محدوده خود را تا فراتر از کره زمین گسترش می‌دهد. همچنین اولین باری است که در این قابلیت نقطه‌های کاربردی عرضه می‌شود که با کلیک بر آن‌ها می‌توانید یادداشت‌هایی جهت مشاهده توضیح کاربرد هر قسمت را ببینید. این یادداشت‌ها شامل «جایی که فضانوردان ورزش می‌کنند»، «غذاهایی که می‌خورند» و «آزمایش‌های علمی که انجام می‌شود» است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی از 15 ماژول متصل‌ به هم ساخته‌شده و استریت ویو به شما اجازه می‌دهد که از یکی به دیگری بروید. به طور مثال تصویر بالا ماژول آزمایشگاه ایالات متحده در این ایستگاه را نشان می‌دهد که از جمله جاهائیست که قابلیت کاوش درون آن را دارید.

بدیهی است بر خلاف روش رایج گوگل در تهیه تصاویر 360 درجه‌ از داخل مکان‌ها” امکان تهیه این تصاویر از داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی مثل دید معمول گوگل استریت ویو وجود نداشت اما به‌جای آن، تیم گوگل با ناسا و مرکز پروازهای فضایی مارشال آمریکا همکاری کرد تا به کمک روشی مستقل از جاذبه، به کمک دوربین‌های DSLR و ابزاری که از قبل در ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود داشت، این تصاویر را تهیه کنند.

درنهایت Thomas Pesquet یک فضانورد اروپایی آژانس فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی این عکس‌ها را جمع‌آوری و به زمین ارسال کرد تا برای ساخت تصاویر پاناروما به هم متصل شوند.

آقای Pasquet در بلاگ گوگل نوشت:

قبل از جمع‌آوری تصاویر نهایی که امروز در استریت ویو می‌بینید، باید مشکلات زیادی را برطرف می‌کردیم. ISS دارای تجهیزات فنی بسیاری است که در تمام سطوح قرارگرفته‌اند. کابل‌ها، ترکیبات پیچیده و ماژول‌ها در تمام جهات قرارگرفته‌اند.

موانع زیادی در آن بالا وجود دارد و برای جمع‌آوری این تصاویر زمان کمی در اختیار داشتیم، پس باید مطمئن می‌شدیم که روش ما کار خواهد کرد. نکته دیگر اینکه جاذبه‌ای در آنجا وجود ندارد.

برای لذت بردن از این تصاویر کافیست به این صفحه از گوگل سری بزنید و یا یکی از انها را همین پائین و در ادامه مطلب تجربه کنید. تجربه بدیعی است! از این منظره لذت ببرید! اگر همچنان به خواندن در مورد زندگی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی علاقمندیدی می‌توانید در این مطلب از فارنت توضیحات کاملی از نحوه زندگی جذاب فضانوردان در این ایستگاه بخوانید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.