اپ‌نت: مشاهده دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای با Block WiFi Thief

یکی از نگرانی‌های کاربران در استفاده از مودم‌های وای‌فای هک شدن پسورد یا استفاده بدون اجازه از اینترنت است. با این اپلیکیشن می‌توانید دستگاه‌های متصل به مودم خود را به راحتی مشاهده کنید.

0

از آن‌جا که در ایران برای استفاده از اینترنت پرسرعت ملزم به پرداخت هزینه به ازای ترافیک مصرفی هستیم ترس از هک شدن و دزدیده شدن حجم در میان کاربران زیاد است. با وجود این‌که راه‌های زیادی برای نمایش دستگاه‌های متصل به مودم وای‌فای شما بدون نیاز به هیچ اپلیکیشنی وجود دارد اما اگر کاربر تازه‌کاری هستید شاید نصب این اپ برایتان ساده‌تر و کاربردی‌تر باشد.

این اپلیکیشن پس از اجرا شبکه وای‌فای را بررسی می‌کند و لیست دستگاه‌های متصل به آن را نمایش خواهد داد. در ابتدای کار تنها دستگاه شما و خود مودم به عنوان دستگاه شناخته شده (Known) با رنگ سبز مشخص خواهد شد اما می‌توانید با توجه به نام سازنده دستگاه‌های متصل و یا قطع و وصل کردن آن‌ها سایر دستگاه‌های مورد اطمینان خود را نیز شناسایی کرده و آن‌ها را از حالت غریبه (Stranger) به شناخته شده تغییر دهید. پس از آن با اجرای این اپلیکیشن در پس‌زمینه هرگاه دستگاه ناشناسی به مودم شما متصل شد اعلان هشداری روی گوشی هوشمندتان دریافت خواهید کرد.

گفتنی است به دلیل محدودیت‌های امنیتی نمی‌توانید دسترسی وای‌فای را از درون همین اپلیکیشن برای دستگاه خاصی قطع کنید. در عوض می‌توانید از منوی اپ وارد Router Manager شده و پس از وارد کردن نام کاربری و پسورد مودم و از طریق MAC filtering دسترسی را برای دستگاه‌های خاصی محدود کنید. به این ترتیب این اپ برخلاف نامش بیشتر برای مشاهده دستگاه‌ها و نه قطع اتصال آن‌ها کاربرد دارد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.