مایکروسافت پایان آپدیت‌های ویندوز 10 برای پردازنده اینتل Atom Clover Trail را تأیید کرد

مایکروسافت که اخیراً از دانلود و نصب آپدیت Creators ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های با پردازنده Clover Trail اینتل جلوگیری می‌کرد سرانجام اعلام کرد پشتیبانی نرم‌افزاری برای آپدیت‌های جدید ویندوز 10این پردازنده به پایان رسیده است.

0

آپدیت رایگان به ویندوز 10 را در اختیار این کاربران قرار داد. با این وجود ZDNet هفته پیش گزارش داد این کاربران امکان آپدیت به آپدیت Creators ویندوز 10 را ندارد و حالا مایکروسافت این موضوع را تأیید کرده است و در گفتگو با وبسایت TheVerge خبر از پایان پشتیبانی آپدیت‌های ویندوز 10 برای پلتفرم Atom Clover Trail داده است:

این دستگاه‌ها به پشتیبانی سخت‌افزاری بیشتری برای فراهم کردن بهترین تجربه کاربری در هنگام به روز‌رسانی به آپدیت Creators ویندوز 10 دارند. با این وجود اینتل دیگر از این سیستم‌ها پشتیبانی نمی‌کند و بدون وجود پشتیبانی درایور مورد نیاز این سیستم‌ها نمی‌توانند ویندوز با آپدیت جدید را بدون کاهش عملکرد و بازدهی تجربه کنند.

مایکروسافت می‌گوید در عوض این شرکت آپدیت قدیمی‌تر سالانه ویندوز 10 را برای دستگاه‌های مجهز به Clover Trail عرضه خواهد کرد و همچنین آپدیت‌های امنیتی نیز برای این دستگاه‌های به‌روز شده به آپدیت سالیانه تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. به این ترتیب طبق قول و قرار مایکروسافت مشابه دستگاه‌های با ویندوز 8.1 این دستگاه‌های اینتلی نیز تا سال 2023 از نظر امنیتی مشکلی نخواهند داشت و فقط آپدیت ویژگی‌های جدید را دریافت نخواهند کرد.

همان‌طور که می‌دانید پردازنده‌های اتم اینتل با هدف فراهم کردن دوام شارژ بالا و قیمت پایین برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی با ویندوز 8.1 عرضه شدند. عملکرد نه‌چندان سریع آن‌ها باعث شد بیشتر کاربران به سری Core اینتل روی بیاورند تا این‌که اینتل سال گذشته رسماً به پردازنده‌های اتم خود پایان داد. شاید بتوان گفت Envy X2 اچ‌پی یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های با پردازنده اتم اینتل بود که این دستگاه هم آن‌قدرها فراگیر و پرفروش نشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.