سامسونگ 157 تن طلا، نقره، کبالت و مس از گلکسی نوت 7 بازیافت خواهد کرد

با وجود این‌که سامسونگ برخی از گوشی‌های گلکسی نوت 7 بازگردانده شده را بازسازی کرده و با نام Galaxy Note FE می‌فروشد اما قصد دارد از بازیافت میلیون‌ها دستگاه دیگر فلزات گران‌بها را استخراج کند.

0

یکی از نگرانی‌ها از مشکلات گلکسی نوت 7 و فراخوان میلیون‌ها دستگاه از آن جنبه محیط زیستی دفع استاندارد آن‌ها بود. سامسونگ در ابتدا قول داد این فرایند به بهترین نحو ممکن انجام شود و چند وقت پیش نیز اعلام کرد از برخی دستگاه‌های گلکسی نوت 7 که تاکنون قطعات آن‌ها استفاده نشده نسخه Note FE را برای علاقمندان عرضه خواهد کرد و حالا نوبت به استفاده از سایر دستگاه‌هاست.

به گفته سامسونگ این شرکت از گوشی‌های باقیمانده 157 تن طلا، نقره، کبالت و مس را تا پایان ماه بازیافت خواهد کرد. این شرکت تصمیم گرفته از برخی قطعات قابل استفاده مانند صفحه‌نمایش AMOLED، حافظه، نیمه‌رساناها و ماژول‌های دوربین به طور دوست‌دار محیط زیست مجدداً بهره بگیرد. برخی از این قطعات به عنوان قطعات سرویس برای Galaxy Note FE (در صورت نیاز به تعمیر) به کار خواهد رفت و برخی دیگر فروخته خواهند شد.

سامسونگ می‌گوید برای این‌کار از شرکت‌های داخلی و خارجی محیط زیستی بهره خواهد گرفت و قصد دارد در صنعت تلفن همراه و در زمینه حفاظت از محیط زیست و بازیافت منابع پیشتاز باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.